دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1398 - 13:41
با رشد تنش‌‌های خارجی آمریکا؛

رفت و آمد پژوهشگران آمریکایی امنیتی می‌شود

شرایط وخیم آمریکا باعث شده است که انجمن دانشگاه‌های آن به ناهماهنگی میان سازمان‌های اطلاعاتی، امنیتی و آژانس‌های علمی اعتراض کند.
کد خبر : 382945
J6GJMWFU2II6RLSPFQKDTSLNPE.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از تایمز هایر اجوکیشن، با افزایش حساسیت‌ها درباره همکاری‌های بین‌المللی در آمریکا، دانشگاه‌های تحقیقاتی این کشور از دولت ترامپ خواسته‌اند که قوانین واضحی را درباره بایدها و نبایدهای مشارکت تحقیقاتی با کشورهای دیگر اعلام کنند.


ماه‌هاست که تحقیقات دولتی درباره دانشمندان خارجی در دانشگاه‌های آمریکا جریان دارند. در برخی از مؤسسات دانشمندان خارجی اجازه استفاده از آزمایشگاه‌ها را ندارند. از بعضی از دانشگاه‌ها نیز خواسته شده است که رفتار و اعمال دانشمندان خارجی را به دقت زیر نظر داشته باشند.


حال دانشگاه‌ها و دانشمندان از وضعیت نامعلوم موجود ناراضی هستند و از دولت خواسته‌اند که قوانین واضحی درباره قوانین همکاری با دانشمندان و مؤسسات آموزش عالی خارجی و بین‌المللی اعلام کنند.


بسیاری از دانشمندان و محققان دانشگاهی در حال حاضر نمی‌دانند که دستورالعمل‌های همکاری با مؤسسات آموزش عالی و محققان و همکاران خارجی چگونه است.


این شرایط باعث شده است که انجمن دانشگاه‌های آمریکا به ناهماهنگی میان سازمان‌های اطلاعاتی، امنیتی و آژانس‌های علمی اعتراض کند و آنها را مقصر ایجاد مشکلات امنیتی موجود در مؤسسات آموزش عالی بداند.


پلیس فدرال و دیگر سازمان‌های امنیتی آمریکا به مؤسسات آموزش عالی و دانشمندان آمریکایی هشدار داده‌اند که محققان از کشورهای دیگر که در آزمایشگاه‌های این کشور کار می‌کنند، می‌توانند به‌راحتی اطلاعات علمی را سرقت کنند.


به همین دلیل در بسیاری از مؤسسات آموزش عالی آمریکا رفتار و اعمال دانشمندان بین‌المللی تحت نظر بوده یا اجازه کار در آزمایشگاه‌ها از آنها گرفته شده است.


انتهای پیام/4107/4021/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته