دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1398 - 21:14
حسینیان:

حاج احمد قدیریان پاک‌اندیش، پاک‌عمل و مورد وثوق رهبر انقلاب بود

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: حاج احمد قدیریان شخصی متدین، پاک‌اندیش، پاک‌عمل و مورد وثوق رهبر انقلاب بود.
کد خبر : 398348
_ALI9560.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، مراسم هفتمین سالگرد درگذشت حاج احمد قدیریان عصر امروز در مرکز همایش‌های مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.


رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حاج احمد قدیریان گفت: ترجیح می‌دهم ابتدا جرعه‌ای از مکتب قرآن و اسلام بنوشیم سپس به زندگی سراسر خدمت و اخلاص مرحوم احمد قدیریان بپردازم.


حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان عنوان کرد: قرآن می‌فرماید شما اگر می‌خواهید به اصل خلقت و مرگ بیندیشید، در خلقت انسان در دل طبیعت تأمل کنید. 


وی افزود: خداوند می‌فرماید به خلقت خودتان نگاه کنید، که ما انسان را از چکیده عناصر آب و خاک آفریدیم. آنگاه او را به شکل نطفه‌ای در قرارگاه محکم قراردادیم. همین ادوار جنینی را طی کردید تا تبدیل به یک جنین کامل شدید.


رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی عنوان کرد: خدا می‌فرماید پس از دوران جنینی انسان را در یک آفرینش دیگر قرار دادیم و او را تبدیل به موجودی صاحب درک، عقل و دارای یک امیال عالیه کردیم.


هفتمین سالگرد درگذشت حاج احمد قدیریان


حسینیان با اشاره به اینکه با مطالعه می‌توان پی‌برد که هیچ یک از دوره‌های بشر محل قرار دائمی او نیست، اظهار کرد: انسان از ابتدای خلقت برای دنیای دیگری آفریده شده و این دنیا محلی برای آمادگی برای دنیای دیگر است. امیال عالیه نشان می‌دهد انسان برای روز قیامت و روزی که برانگیخته می‌شود آفریده شده است.


وی با بیان این نکته که خداوند دنیا را برای انسان آفریده و نه انسان را برای دنیا گفت: انسان آفریده شده است تا به لقاءالله برسد و کسی به این مرتبه می‌رسد که عمل نیک و صالح انجام دهد. با این کار به مرتبه‌ای دست می‌یابد که فرشتگان را در آن مرتبه جایی نیست.


حسینیان درباره حاج احمد قدیریان گفت: او مجاهدت را از ابتدای جوانی و آشنایی با مجاهدین و شهید نواب صفوی شروع کرد و تا میدان‌های سخت نهضت ملی شدن صنعت نفت و پس از آن در جریان نهضت امام خمینی (ره) و تا آخرین روزهای زندگی پس از انقلاب این مجاهدت را ادامه داد.


رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ضمن یادآوری خاطراتی از حاج احمد قدیریان بیان کرد: با همه بی‌ریایی، جان برکف بودن و اخلاص در عمل، من حسادت‌ها به مرحوم قدیریان را می‌دیدم؛ او چه نیش‌هایی که از دوستان و دشمنان نوش نکرد.


وی تصریح کرد: قدیریان از زندگی خود گذشته بود و مظلوم زیست و مورد اتهام واقع شد اما شهید بهشتی درباره او گفت: حاج احمد قدیریان مورد اعتماد من است.


حسینیان در پایان خاطرنشان کرد: حاج احمد قدیریان شخصی متدین، پاک‌اندیش، پاک‌عمل و مورد وثوق رهبر انقلاب بود.


انتهای پیام/۴۰۷۲/۴۰۲۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته