دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام هنرمند مطرح کرد:

پتانسیل بالای معتمدین معین برای حل مشکلات جامعه شاهد و ایثارگر

مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران با داشتن معتمدین معین، پتانسیل بسیار بالایی دارد.
کد خبر : 398020
photo_۲۰۱۹-۰۶-۱۳_۱۷-۵۳-۰۷.jpg

حجت‌الاسلام حسن هنرمند در گفتگو با خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره تعامل دوسویه مدیران اجرایی نهادها و دستگاه‌ها با رسانه‌ها گفت: نکته‌ای که مشخص است این است که همکاری مدیران و دست‌اندرکاران اجرایی نهادها و سازمان‌ها در کشور با رسانه‌ها در رسانه‌ای شدن کارهای انجام‌شده دو شاخصه بسیار خوب دارد؛ اول اینکه دوستان انقلاب از دریافت اخبار پیشرفت‌ها و اقدامات انجام‌شده خوشحال و امیدوار شده و دشمنان نیز ناامید و ناراحت می‌شوند.


وی بیان کرد: اداره کل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران بر خود فرض و ضروری می‌بیند که در همکاری تنگاتنگ با رسانه‌ها علاوه بر انتقال اخبار کارهای انجام‌شده از کسانی که در عرصه خبر تلاش می‌کنند تشکر کند. در جریان این تعامل دوسویه بسیاری از نواقص و معایب نیز رسانه‌ای خواهد شد که این خود نیز گامی در جهت اصلاح کاستی‌هاست.


مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: یکی از اقدامات مهم و اساسی، برقراری رابطه دوسویه‌ای میان بنیاد شهید و معتمدین معین شاهد و ایثارگر است که از سالیان قبل وجود داشته است و اکنون بر آن شدیم که در این رابطه تحولی جدید ایجاد کنیم. بنیاد شهید و امور ایثارگران با داشتن معتمدین معین، پتانسیل بسیار بالایی دارد. قریب به 15 هزار ایثارگر و خانواده شاهد هستند که در این تشکل حضوری چشمگیر و مؤثر دارند. نکته مهم در این جمعیت به‌عنوان معتمدین معین این است که این عزیزان اکثراً افرادی هستند که دارای مدارک بالای تحصیلی در رشته‌های تخصصی هستند. در میان معتمدین معین نخبگان شاهد و ایثارگر نیز حضور دارند.


هنرمند تأکید کرد: نکته قابل‌توجه این است که برخورداری از وجود جامعه معتمدین معین برای حل مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید نه‌تنها برای بنیاد شهید و امور ایثارگران هزینه‌ای نداشته و ندارد بلکه در بسیاری از موارد معتمدین معین کمک‌حال بنیاد نیز هستند. یکی از کارهای مهم معتمدین معین حضور مستمر و چشمگیر این بزرگواران در طرح ملی سپاس است. طرحی که در آن توانستیم آمار بسیار بالایی در دیدار از خانواده‌های شاهد و ایثارگر داشته باشیم. اداره کل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید تاکنون توانسته با داشتن 885 جلسه مفید با معتمدین معین در راستای اهداف والای انسانی و رفع موانع و مشکلات جامعه شاهد و ایثارگر و ملت شریف ایران گام‌های مهمی را بردارد.


وی یادآور شد: در جامعه معتمدین معین بنیاد شهید و امور ایثارگران والدین گران‌قدر شهدا نیز حضور دارند که وجودشان مایه خیر و برکت این جمع شده است و توانسته‌ایم از تجارب و نظراتشان استفاده بهینه کنیم. گروه‌های متعددی در جمعیت معتمدین معین تعریف‌شده است؛ از آن جمله می‌توان حامیان محیط‌زیست، روانشناسان و روحانیون را نام برد. همیارانی نیز در معتمدین معین حضور دارند که باهدف همیاری با تمام توان خود در صحنه حاضرند. همیاران عدل،‌ همیاران رهایی، همیاران وصل و همیاران امید، کسانی هستند که بر اساس وظایف خود موانع و مشکلات پیش روی جامعه ایثارگری و شاهد را در یک همکاری تنگاتنگ با بنیاد شهید و امور ایثارگران از سر راه برمی‌دارند. یکی از اقداماتی که از ابتدای خدمتم در اداره کل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران همواره مدنظر داشته‌ام حضور در استان‌ها و ملاقات روبرو با جامعه معتمدین معین بوده است. خدا را شاکرم که توانسته‌ام در 20 استان به محضر معتمدین معین که به‌واقع بسیجی کار می‌کنند، رسیده‌ و به امید خدا این روال را نیز ادامه خواهم داد.


انتهای پیام/4100/ن


انتهای پیام/

برچسب ها: بنیاد شهید رسانه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته