دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سالاری در گفتگو با آنا:

ثبت خاطرات و زندگی‌نامه شهید اسکندری تاکنون به نتیجه نرسیده است

همسر سردار شهید عبدالله اسکندری گفت: ثبت خاطرات و زندگی‌نامه شهید اسکندری تاکنون به نتیجه نرسیده است.
کد خبر : 397201
636909644625051498_md.jpg

اعظم سالاری در گفتگو با خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره همسر شهید خود سردار عبدالله اسکندری گفت:‌ با فرا رسیدن پنجمین سالگرد شهادت همسرم در مزار شهدای شیراز و یادمان شهید اسکندری حاضر شدیم و با توجه به حضور گسترده دوستداران شهید اسکندری و مردم شهید پرور شهر شیراز توانستیم یاد و خاطره شهید اسکندری را گرامی بداریم.


وی بیان کرد: در سال 1394، یک سال پس از شهادت شهید اسکندری، از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران شیراز، آقای اکبر صحرایی نویسنده مطرح حوزه ایثار و شهادت به ما مراجعه کرد و با انجام تحقیقات بسیار گسترده از خانواده، اقوام، دوستان و همکاران شهید اسکندری شروع به نگارش کتاب کرد، اما متأسفانه با گذشت چندین سال از شهادت شهید اسکندری تا‌کنون خبری از انتشار کتاب شهید اسکندری به ما نرسیده است. نکته قابل تأمل در این تأخیر طولانی این است که دلیلی از این تأخیر نیز به ما اعلام نشده است.


همسر شهید عبدالله اسکندری ادامه داد: در حوزه فیلم مستند نیز از سوی صدا و سیمای استان فارس، مستند شهید اسکندری کلید خورد و ضبط آن نیز ادامه داشت. از طرف گروه سازنده مستند شهید اسکندری مقرر شد که قسمت‌های خداحافظی سردار اسکندری را در منزل شهید، تصویربرداری کنند و به ما قول دادند که تا فرا رسیدن سالگرد شهادت شهید اسکندری که در اوایل خردادماه بود، مستند را به پایان رسانده و آماده پخش کنند،‌ اما متأسفانه در حوزه فیلم مستند، پروژه شهید اسکندری نیز با تأخیر مواجه شده است و هیچ اطلاعی از این تأخیر به ما داده نشده است.


به گزارش آنا، شهید بزرگوار عبدالله اسکندری در ۱۵ فروردین ۱۳۳۷ در شیراز به دنیا آمد. او در دوران دفاع مقدس در کسوت پاسداری اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل از اسلام و میهن دفاع کرد و پایان جنگ نیز در جبهه سازندگی و فرهنگی در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی بود. شهید اسکندری مدتی نیز در کسوت خادمی شهدا در بنیاد شهید و امور ایثارگران به خانواده‌های شاهد و ایثارگر خدمت کرد و زمانی که احساس کرد در جبهه دفاع از حرم حضورش نیاز است سر از پا نشناخت و به سوی شهادت شتافت.


گفتنی است؛ پس از شهادت شهید عبدالله اسکندری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس که زمانی شهید اسکندری مسئولیت آن سازمان را برعهده داشت، در صدد شد تا با نگارش کتابی از زندگینامه این سردار شهید، گامی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بردارد،‌ که با گذشت بیش از پنج سال از شهادت این رزمنده و شروع نگارش کتاب شهید اسکندری تا‌کنون انتشار این کتاب نتیجه‌ای نداشته است و مستند شهید اسکندری که سال گذشته نیز کلید خورده بود، به دلایل نامعلومی مسکوت مانده است.


انتهای پیام/4072/4100/


انتهای پیام/

برچسب ها: بنیاد شهید
ارسال نظر
هلدینگ شایسته