دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدرس دانشگاه آزاد اسلامی:

نگاه رسانه ملی به مخاطبین باید تغییر کند

مدرس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نگاه رسانه ملی به مخاطبین باید تغییر کند و آموزش به مردم باید در اولویت برنامه‌های صدا و سیما باشد.
کد خبر : 398185
2208791_318.jpg

فاطمه تراب‌پرور در گفتگو با خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در خصوص وضعیت کنونی رسانه‌ها در کشور و میزان اقبال عمومی مردم به فضای مجازی گفت: وضعیت رسانه‌های ملی به‌خصوص رادیو و تلویزیون بسیار ضعیف است زیرا این رسانه‌ها مخاطبان را آگاه یعنی دانا و آشنا به مباحث اجتماعی نمی‌بینند.


وی افزود: متأسفانه اطلاعاتی که رادیو و تلویزیون به مخاطبان می‌دهد پیش پا افتاده‌تر از آنچه است که مردم می‌دانند.


این استاد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مردم با وجود اینترنت و فضای مجازی اطلاعاتشان جلوتر از آنچه که رسانه‌ها تصور می‌کنند، است. بنابراین با این پتانسیلی که مردم از دنیای اینترنت دارند رسانه می‌تواند از آن به بهترین وجه بهره‌برداری کند.


تراب‌پرور با بیان اینکه مردم خودشان فرصت هستند، افزود: فرصت بالایی که رسانه ملی به‌خاطر پتانسیل مردم از استفاده از اینترنت دارد می‌تواند اخبار را زودتر به مردم برساند.


وی ادامه داد: رادیو و تلویزیون باید نگرش خود را تغییر دهند و به دنبال اطلاع‌رسانی اخبار نباشند بلکه به سمت آموزش مردم بروند.


این مدرس دانشگاه عنوان کرد:‌ مردم اخبار را از اینترنت می‌گیرند ولی در اینترنت آموزش وجود ندارد؛ بنابر این مردم می‌توانند از آموزشی که رسانه ملی می‌دهد استفاده کنند چرا که اثرگذاری بیشتری دارد و این فرصت است.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته