دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نصیری در گفتگو با آنا:

دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاهی الگو در حوزه فرهنگی تبدیل می‌شود

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: قرار است دانشگاه آزاد اسلامی در فرآیندی به دانشگاه الگو در حوزه فرهنگی تبدیل شود.
کد خبر : 397708

رضا نصیری در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در اجلاس رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در گرامیداشت سی‌وهفتمین سالگرد تأسیس این دانشگاه گفت: مقام معظم رهبری فرهنگ را مانند هوا می‌دانند اگر در جامعه همه‌چیز فراهم باشد و هر کس کارش را به‌خوبی انجام بدهد اما قسمتی که مسئولیت تأمین اکسیژن جامعه را دارد، کارش را به‌درستی انجام ندهد، کار بقیه قسمت‌ها هم مختل می‌شود.


وی افزود: همان‌طور که رهبری فرمودند در آرایش جنگی دشمن یکی از موضوعات اصلی همین مباحث فرهنگی است. دانشگاه بخشی از جامعه است، قطعاً دشمن برای دانشگاه سرمایه‌گذاری کرده است. اما آن سرمایه‌گذاری لازم علی‌رغم تأکیدات رهبری و امام خمینی (ره) در طول این سال‌ها در نظر گرفته نشده است. خوشبختانه در دوره تحولی دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه شخص دکتر ولایتی تأکید زیادی بر روی مباحث فرهنگی دارند، تا جایی که بنده اطلاع دارم بیشترین وقتشان را در حوزه فرهنگی گذاشته‌اند.


مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: بناست دانشگاه آزاد اسلامی در فرآیندی به دانشگاهی الگو در حوزه فرهنگی تبدیل شود. بعضی از اسناد بالادستی مانند سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها، نقشه مهندسی فرهنگی کشور و برخی از اسناد دیگر در متن اصلی دانشگاه پیاده شده است.


نصیری اضافه کرد: امروز سند چشم‌انداز دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار معاونان فرهنگی قرار دادیم. مثلاً یکی از راهبردهای اساسی نماز و مسجد است، الحمدالله دانشگاه آزاد اسلامی از حیث بنای مسجد بی‌نظیر است. ولی اینکه چقدر اهتمام به نماز جماعت دارد، مسئله‌ای است که باید روی آن کار شود. به میدان آوردن دانشجویان دغدغه‌مند از دیگر اولویت‌هاست. فعالیت‌های مانند حیات طیبه،‌ شمیم بصیرت، در راستای کمک به عناصر دغدغه‌مند دانشگاه برگزار می‌شود تا از این افراد شبکه‌ای ایجاد شود و این‌ها بتوانند در دانشگاه اثرگذار باشند.


وی بیان کرد: در نشریات دانشجویی تحولات خوبی صورت گرفته است. تا ابتدای دوره جدید مدیریتی 350 نشریه مجوز گرفته بود، در دو سال گذشته 150 نشریه جدید مجوز گرفتند و فعالیت می‌کنند.


مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد:‌ در دانشگاه آزاد اسلامی هیئت دانشجویی فعال نداشتیم، برنامه تابستان سال گذشته در زنجان انگیزه لازم را ایجاد کرد. الآن هیئت‌های دانشجویی زیادی داریم. برای تابستان امسال برنامه ویژه تدارک دیده شده است، اجتماع هزار نفری در نجف‌آباد حضور خواهند داشت. دوره آموزشی یک هفته‌ای برای آن‌ها برگزار می‌شود. کسانی در این اجتماع حضور خواهند داشت که دستی در فضای مجازی دارند و علاقه‌مند به فعالیت در فضای مجازی هستند، این‌ها در ادامه به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در فضای مجازی می‌پردازند.


نصیری افزود:‌ همچنین در اقدامی معاونان فرهنگی باانگیزه و جهادی را جایگزین معاونان فرهنگی بی‌انگیزه کردیم و این بیشترین تغییر در دانشگاه آزاد اسلامی بود.


انتهای پیام/4115/4084/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته