دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1398 - 20:31

کمیسیون‌های تخصصی حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

کمیسیون‌های تخصصی معاونت توسعه مدیریت و منابع، واحدهای پزشکی و مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 397858
636959670284168798.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، کمیسیون‌های تخصصی معاونت توسعه مدیریت و منابع، واحدهای پزشکی و مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در حاشیه اجلاس رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در گرامیداشت سی‌وهفتمین سالگرد تأسیس این دانشگاه با عنوان «دانشگاه آزاد اسلامی؛ گام دوم انقلاب اسلامی» برگزار شد.


مجید مشکینی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی در کمیسیون تخصصی این معاونت که با حضور رؤسای واحدهای دانشگاه برگزار شد، به تبیین اهداف، سیاست‌ها و اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه توسعه مدیریت و منابع پرداخت.


در ادامه این کمیسیون رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به بیان نظرات، پیشنهادها و چالش‌های حوزه متبوع خود پرداختند.


کمیسیون تخصصی مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به ریاست حجت‌الاسلام محمد شریفانی سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.


در این نشست مواردی نظیر اجرای اساسنامه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ارتقاء اعضای هیئت علمی گروه معارف، راهکارهای ارتقاء و افزایش فرهنگ اسلامی در دانشگاه‌ها مطرح شد.


کمیسیون تخصصی واحدهای پزشکی نیز به ریاست دکتر محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد و سیاست‌های کلی این حوزه تبیین و مورد بررسی قرار گرفت.


اعلام آمادگی پنج استان برای ایجاد واحدهای حامی مادر


نفیسه فیاض‌بخش، مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان و خانواده و رئیس کارگروه ویژه این امور در بخش دوم اجلاس رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به مصوبات آخرین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی که به میزبانی واحد اصفهان (خوراسگان) برگزار شد، گفت: در این جلسه 5 دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، اصفهان (فلاورجان)، چهارمحال و بختیاری، کردستان و گیلان از ایجاد واحدهای حامی مادر حمایت کردند.


وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تلاش دارد به سمتی حرکت کند که بانوان دانشجو به‌ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی بتوانند وظیفه مادری خود را به‌خوبی ایفا کنند. به همین دلیل ایجاد واحدهای حامی مادر در دستورکار این دانشگاه است و قرار شده در دفترچه کنکور عنوان واحد حامی مادر در مقابل واحدهای دانشگاهی مجری، قید شود.


فیاض‌بخش برنامه‌های کارگروه ویژه امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی را برشمرد و گفت: ایجاد مراکز مشاوره امین با استفاده از توان اساتید گروه معارف، روانشناسی و دانش جمعیت و خانواده و تدوین نظام موضوعات مرتبط با حوزه زنان و خانواده از جمله برنامه‌های در دست اجرای این کارگروه است.


تشکیل دبیرخانه تبیین گام دوم انقلاب اسلامی در بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی


محمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه‌ها در تحقق منویات گام دوم انقلاب اسلامی نقش اساسی دارند، گفت: در این زمینه دانشگاه آزاد اسلامی از زمان ابلاغ بیانیه گام دوم توسط مقام معظم رهبری به صورت عملیاتی فعالیت انجام داده است.در این زمینه مقرر شد دبیرخانه تبیین گام دوم انقلاب اسلامی در بسیج اساتید شکل بگیرد.


وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی داعیه‌دار و علم‌دار تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، گفت: برای رسیدن به این هدف نیازمند فعالیت اجرایی و عملیاتی هستیم. در این زمینه مأموریت‌ها در دانشگاه باید اجرایی و عملیاتی باشد.


وی در پایان با تأکید بر لزوم جوان‌گرایی و اعتماد به جوانان در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دغدغه مسئولان واحدها باید مباحث ارزشی، دینی و انقلابی باشد.


برگزاری کمیسیون‌های تخصصی دیگر حوزه‌ها در حاشیه دومین روز اجلاس روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که فردا برگزار می‌شود، نیز ادامه دارد.


انتهای پیام/4115/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب