دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1398 - 18:19
خسروپناه:

تحول گفتمانی در دانشگاه آزاد ازطریق ارتباط مستقیم مدیران شدنی است

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تحول گفتمانی از طریق ارتباط مستقیم و مستمر ستادی با مدرسان و مدیران صفی انجام شدنی است.
کد خبر : 397836
5.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، عبدالحسین خسروپناه در اجلاس رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در گرامیداشت سی‌وهفتمین سالگرد تأسیس این دانشگاه گفت: تحول ساختاری از طریق تأسیس معاونت علوم انسانی و هنر با سه مدیریت آموزشی و پژوهشی و مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر و نیز تشکل هیئت‌های اندیشه‌ورز در استان‌ها و شوراهای فکری در واحدها امکان‌پذیر است.


وی ادامه داد: تحول گفتمانی از طریق مستقیم و مستمر ستادی با مدرسان و مدیران صفی انجام‌شدنی است.


معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص چگونگی تعالی علوم انسانی و هنر اظهار کرد: تحول آموزشی و پژوهشی از طریق دانش‌سازی مهارت‌های بومی مانند خوشنویسی و راه‌اندازی رشته‌های بین‌رشته‌ای کارآمد، مانند فلسفه‌های مضاف به علوم، روان‌شناسی شناختی و جامعه‌شناسی شناختی و حقوق ساختارهای اقتصادی راه‌اندازی دانشکده‌های میان‌رشته‌ای مانند دانشکده خانواده، دانشکده سیاست‌گذاری حکمرانی، دانشکده فضای مجازی امکان‌پذیر است.


وی ادامه داد: توانمندسازی مدرسان در سه ساحت به‌روزرسانی و بومی‌سازی و اسلامی‌سازی و تقویت و نهادینه‌سازی کرسی‌های علمی ترویجی و نظریه‌پردازی و تکثیر کمی و تقویت کیفی نشریه‌های علمی ناظر به رشته‌های مختلف و تبدیل دانش به مهارت با مدارس عالی مهارتی انجام می‌پذیرد.


خسروپناه افزود: انتظارات معاونت از مدیران معزز این است که، معرفی استادان و دانشیاران و استادیاران فرهیخته معتقد به تعالی علوم انسانی و هنر به معاونت و مدیریت پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها و کتب درسی و مجلات از حیث کمی و کیفی و درگیر شدن دانشجویان و مدرسان با واقعیت‌های اجتماعی مانند، وضعیت فیلم و سینما و رسانه در کشور، آسیب‌های اجتماعی، مقوله‌های مطرح‌شده در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشد. مقوله‌های مطرح‌شده در این بیانیه عبارت اند از تبیین نظریه انقلابی با  محوریت خودسازی و جامعه پردازی و تمدن‌سازی و شعارهای جهانی و فطری همچون آزادی و استقلال و اخلاق و عقلانیت و برادری و عدالت و معنویت و بیان دستاوردهای چهل ساله انقلاب و انتظارات هشت‌گانه علم و پژوهش، اخلاق و معنویت، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی روابط خارجی مرزبندی با دشمن، سبک زندگی و مقوله‌های دیگر از جمله: مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی، مدیریت جهادی، احساس مسئولیت، اعتمادبه‌نفس، امیدبخشی، مقاومت، استکبارستیزی، مشارکت مردم و مردم‌سالاری، نظام سازی، تمدن نوین اسلامی.


وی اظهار کرد: راه‌اندازی هیئت‌های اندیشه‌ورز استانی و شوراهای مشورتی و واحدها و همچنین جذب و به‌کارگیری مدرسان معتقد به تعالی علوم انسانی و هنر کارشناسی عالمانه نسبت به درخواست رشته‌های متناسب با نیاز جامعه ضروری است.


معاون فرهنگی و هنری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حل بسیاری از مسائل در واحدها و عدم ارجاع به سازمان مرکزی مانند، مشروطی‌ها و سنوات و همکاری مدیران در تغییر و به‌روزرسانی سرفصل‌ها تا ۵۰ درصد و تصویب آن توسط سازمان امری لازم برای تقویت و پیشبرد اهداف است.


انتهای پیام/4107/۴۱۰۸/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته