تیکتاک گوی سبقت را از اینستاگرام در جذب کاربر جدید ربوده است

به گزارش خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از mediakix، شبکه اجتماعی تیکتاک (TikTok) یک شبکه اجتماعی چینی است که بهعنوان یک پلتفرم شبکههای اجتماعی بر روی سیستمهای اندروید و آیآواس قابل دسترس است.
این شبکه اجتماعی در ابتدا با نام دوئین در سال ۲۰۱۶ در چین عرضه شد و در سال ۲۰۱۷ با عنوان تیکتاک با همان ساختار در دسترس کاربران خارج از این کشور قرار گرفت.
شبکه اجتماعی تیکتاک به کاربرانش این امکان را میدهد تا کلیپهای موزیکال تصویری ۳ تا ۱۵ ثانیهای بسازند.
شاید بهنظر برسد که این اپلیکیشن با دیگر شبکههای اجتماعی شباهتهای زیادی داشته باشد و چندان مورد استقبال قرار نگیرد، اما آمار و ارقام چیز دیگری را نشان میدهد.
تیکتاک در سال ۲۰۱۸ بیش از ۶۶۰ میلیون بار دانلود شده است. این میزان دانلود سبب شده این اپلیکیشن (برنامه کاربردی) در سال گذشته میلادی بهعنوان محبوبترین نرمافزار اپل استور و چهارمین برنامه پرطرفدار گوگل پلی باشد.
نکته جالب توجه دیگر اینکه این شبکه اجتماعی بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد، که این تعداد کاربر از کل جمعیت سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک بیشتر است.
در مقایسهای که میان جذب کاربر جدید میان تیکتاک و اینستاگرام صورت گرفته حاکی از آن است که اینستاگرام در بازه زمانی ۶ سال از زمان راهاندازی، توانست تا ۱۰۰ میلیون کاربر جدید را جذب کند ولی تیک تاک تنها در ماه دسامبر ۲۰۱۸، ۷۵ میلیون کاربر جدید جذب کرد.
انتهای پیام/۴۱۰۵/
انتهای پیام/