دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1398 - 12:36
نیمه نخست تیر و در 6 رشته؛

آزمون جامع دوره دکتری تخصصی در دانشگاه آزاد میانه برگزار می‌شود

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه از برگزاری آزمون جامع دوره دکتری در 6 رشته تحصیلی این واحد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 396859
photo_2019-01-06_11-49-57.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، جلیل اجلی از برگزاری آزمون جامع دوره دکتری در 6 رشته تحصیلی در نیمه نخست تیر 1398 در این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد: آزمون بخش کتبی آزمون جامع دکتری تخصصی روز سه‌شنبه 11 تیر در محل دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار می‌شود.


معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه افزود: بخش شفاهی این آزمون نیز روزهای چهارشنبه 12 و پنجشنبه 13 تیر 1398 در محل مجتمع آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در 6 رشته باستان‌شناسی، مهندسی کامپیوتر - نرم‌افزار، زراعت، علوم اقتصادی - اقتصاد اسلامی، علوم اقتصادی و علوم مهندسی باغبانی - فیزیولوژی تولید و پس از برداشت گیاهان با حضور مدیران گروه‌های رشته‌ها و استادان مجرب صورت می‌گیرد.


به گزارش آنا، هدف از برگزاری این آزمون، سنجش توانمندی، تحلیل و استنباط منطقی دانشجو در برخورد با مسائل علمی، کسب اطمینان از قابلیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشجویان دکتری و برخورداری از قوه ابتکار و قابلیت‌های پژوهشی است.


آزمون جامع برای دانشجویان دوره دکتری حداکثر دو بار، در نیم سال سوم و چهارم برگزار می‌شود و دانشجویان حداکثر تا پایان نیمسال چهارم، آزمون جامع خود را با موفقیت به پایان برسانند.


چنانچه دانشجو نتواند مرحله آموزشی را با موفقیت به پایان برساند، از ادامه تحصیل محروم می‌شود و لازمه شرکت او در آزمون جامع، کسب امتیاز لازم در آزمون زبان خارجی معتبر بر اساس قوانین مصوب دانشگاه است.


ترکیب هیئت برگزارکننده آزمون شفاهی همان ترکیب آزمون کتبی است. ارزش آزمون‌های کتبی و شفاهی 50 درصد است و میانگین کل نمرات دانشجو در آزمون جامع نباید از 16 (بر پایه 20) کمتر باشد.


آزمون جامع زیر نظر شورای تحصیلات تکمیلی گروه یا دانشکده و توسط هیئتی مرکب از پنج نفر، استاد راهنما و چهار نفر عضو هیئت علمی، دارای حداقل مرتبه استادیاری یا استادیار پژوهشی با سه سال سابقه تدریس یا تحقیق در دوره‌های تحصیلات تکمیلی صورت می‌گیرد.


دانشجو موظف است پس از اتمام مرحله آموزشی در نخستین آزمون جامع که توسط دانشگاه برگزار می‌شود، شرکت کند و در صورت آماده‌نبودن، درخواستی برای تمدید مهلت شرکت در آزمون با دلایل موجه و با تأیید استاد راهنما به شورای تحصیلات تکمیلی گروه یا دانشکده ارائه کند. این شورا نیز می‌تواند زمان شرکت دانشجو در آزمون جامع را حداکثر برای یک نیمسال به تعویق بیندازد.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته