دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 ارديبهشت 1398 - 15:43
حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده:

حفظ حرمت و ارزش استاد، رکن اصلی طلب علم و دانش است

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: نگه‌داشتن حرمت و ارزش استاد، رکن اصلی طلب علم و دانش از سوی دانشجو است.
کد خبر : 377692
IMG_4288.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از میانه، حجت‌الاسلام امیر ابراهیم‌زاده صبح امروز در همایش نقش جامعه دانشگاهی در پیشبرد گام ‌دوم انقلاب و مراسم تجلیل از استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه اظهار کرد: عصر، عصر انفجار، ارتباطات یا همان عصر اینترنت است. در هر ثانیه، هزاران هزار باور، ارزش یا ضدارزش، محتوا و مطلب مخابره می‌شود و در دسترس افراد قرار می‌گیرد.


وی با بیان اینکه اکنون مرزی برای علم و دانش، وجود ندارد، گفت: هر روز بر علم بشر افزوده می‌شود. اگر استاد یا دانشجویی با همین علم امروزی و یافته بشری آشنا نباشد، نمی‌تواند مخاطب خودش را قانع کند.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی اضافه کرد: استادان دانشگاه، سهم بزرگی در تربیت نسل جوان و نوجوان و نیز نسل آینده‌ای که مسئولیت نظام اسلامی بر عهده اینها خواهد بود، دارند و این وظیفه خطیری است.


ابراهیم‌زاده تصریح کرد: وقتی دانشجویی از استادی رفتار و کرداری خوب مشاهده بکند، بلافاصله خودش را برای کسب فیض و علم و دانش آماده خواهد کرد و در آن کلاس تأثیرگذاری استاد بر دانشجویان بسیار ارزنده و قابل ستایش است.


وی، معلمی و استادی به این نیست که فقط مطالب درسی را به دانشجو منتقل کند؛ بلکه اصلی‌ترین مقوله، کردار و رفتار اوست، اظهار کرد: استاد هر بذری را که در دل جوانان بکارد، آن بذر در دل آنها رشد خواهد کرد و قلب جوانان همانند زمین بایری است که هرچه بکاری آن را قبول می‌کند.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: خداوند متعال به هر کسی که بخواهد حکمت می‌دهد و نگه‌داشتن حرمت و ارزش استاد، رکن اصلی طلب علم و دانش از سوی دانشجو است.


ابراهیم‌زاده بیان کرد: در بعضی از دانشگاه ها، استادانی هستند که با دردست گرفتن کرسی تدریس نظام، افکار سکولار، التقاطی، ماتریالیستی و ... را در پیش گرفته و به جوانان تزریق می‌کنند. آنها باید بدانند که در چه مقامی ایستاده‌اند.



سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه هم در این نشست نخستین آموزگار هستی را خداوند سبحان عنوان کرد و گفت: دانشجویان فرصت بسیار مناسبی برای رشد شما استادان هستند و آنچه شما از آموزش آنها به دست می‌آورید به کمال رساندن ارزش‌­های وجودی تان است و سعی کنید در کنار آموزش تخصصی از ارزش‌­های انسانی و الهی را که تجلیات ذات خداست را آموزش دهید.


جبار بشیری اظهار کرد: معلمی شغل و حرفه نیست؛ بلکه توانمندی همراه با هنر است که در قرآن کریم به‌عنوان جلوه‌­ای از قدرت لایزال الهی از آن یاد شده است.


وی افزود: روز معلم روز بزرگداشت عشق و ایثار است، باید قدردان معلمان و استادانی باشیم که علم را جرعه جرعه در جان‌ها جاری می‌کنند و با فداکاری و اهدای دانش خود جامعه را می‌سازند و نویدبخش فردایی باشکوه هستند.


بشیری یکی از اهداف بعثت پیامبران را در تعلیم و تعلم توصیف و کرد و گفت: این موضوع در آیات قرآن صراحتاً عنوان شده  و خدای متعال در قرآن کریم بارها تأکید کرده است که تعلیم و تعلم بر پایه وحی و تعالیم پیامبران باشد.


به گزارش آنا در این مراسم از سه استاد برتر و نمونه از سه دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی (حسن نورافکن) علوم انسانی (داود روحی) و دانشکده فنی مهندسی (مصطفی اصغری) تجلیل شد.


در حاشیه این مراسم، کرسی تلاوت قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی  آذربایجان شرقی، مسئولان و جمعی از استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در محل نمازخانه واحد تشکیل شد.


همایش نقش جامعه دانشگاهی در پیشبرد گام ‌دوم انقلاب و مراسم تجلیل از استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه به مناسبت بزرگداشت مقام شامخ معلم با حضور جمعی از رؤسای ادارات، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، جانشین فرمانده سپاه، منطقه انتظامی و تیپ 36 پمکا، مسئولان دانشگاه، استادان، کارکنان و دانشجویان صبح امروز در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار شد.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته