دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1398 - 12:12
ساعدی:

قطع برق در خوزستان به کشور ضرر می‌زند

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: خوزستان شریان اقتصادی کشور را در دست دارد و قطع برق این استان ضرر فراوانی برای کشور به دنبال دارد.
کد خبر : 396443
3.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از خانه ملت، قاسم ساعدی در خصوص بازسازی و بازیابی اولیه شبکه‌های برق مناطق سیل‌زده و به‌ویژه استان خوزستان، اظهار کرد: وزیر نیرو کارگروهی برای بازسازی زیرساخت‌های برقی و کارگروه دیگری برای رفع مشکلات شبکه‌های آسیب‌دیده آب‌رسانی و فاضلاب‌های شهری و روستایی تشکیل داده است، البته شخصاً پیشنهاد دادم که وزارتخانه برای رفع مشکلات مرتبط با آب و فاضلاب و برق استان‌های معین و مرجع همچون تهران، اصفهان، فارس و ... را بسیج کند، چراکه میزان آسیب‌ها بالا است و وزارتخانه به تنهایی نمی‌تواند نسبت به رفع آن‌ها اقدام کند.


وی ادامه داد: به تازگی تفاهم‌نامه‌ای میان استانداری فارس و استانداری خوزستان با هدف تعیین استان فارس به‌ عنوان استان معین برای رفع آسیب‌های مناطق دشت آزادگان، هویزه و حمیده منعقد شد، همچنین 25 درصد از کل برآورد خسارت‌ها به حساب استانداری واریز شد تا شبکه‎های آسیب‌دیده برقی روستایی و شهری اصلاح و تعمیر شوند.


نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی از وزیر نیرو خواست با توجه به عمق خسارات در استان خوزستان علاوه بر استان فارس، 5 استان دیگر را نیز مسئول رفع مشکلات و خسارات استان خوزستان در فصل گرما کند، لذا به گفته وی نیاز است به‌جای یک استان، 5 استان دیگر نیز مسئول رفع خسارات خوزستان شوند.


ساعدی تأکید کرد: انتظار است کارگروه‌ها با جدیت، به‌صورت جهادی و ضربتی به رفع مشکلاتی که بسیار عمیق هستند اقدام کنند چراکه نوسانات برق در استان بسیار گرم خوزستان برای مردم مشکلات فراوانی را ایجاد کرده و حتی این نوسانات خسارت‌های مالی برای مردم به دنبال داشته است.


عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، وضعیت تیرهای برق استان خوزستان که می‌تواند با یک طوفان بیفتند را تهدیدی برای مردم این استان دانست و افزود: خاموشی و گردوغبارهای برق سال گذشته عامل شکست در فروش 700 هزار بشکه نفت در یک روز بود و از آنجا که خوزستان شریان اقتصادی کشور را در دست دارد، خاموشی و آسیب‌های پیرامون شبکه‌های برقی ضررهای فراوانی برای تمامی کشور به دنبال دارد.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته