دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1398 - 10:06

ضرورت افزایش نظارت‌ها بر مدیریت پسماند

شهرداری سرباندها و مافیای زباله را می‌شناسد و در جریان قرار دارد که چه افرادی در مناطق پایتخت برای جمع‌آوری زباله پمپاژ نیرو می‌کنند.
کد خبر : 385833
636733356944660589.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، شهرداری سرباندها و مافیای زباله را می‌شناسد و در جریان قرار دارد که چه افرادی در مناطق پایتخت برای جمع‌آوری زباله پمپاژ نیرو می‌کنند.علیرغم اینکه شهرداری تهران معتقد است که زباله دزدی‌هایی انجام می‌شود اما به‌راحتی می‌تواند با تشدید نظارت‌ها زباله دزدی را مدیریت کند.


متأسفانه هنوز در کشور سیستم جمع‌آوری پسماند مکانیزه نشده این در حالی است که متقاضیان زیادی از خارج و داخل خواستار ورود به این موضوع بودند و حتی افرادی نیز به ما به‌عنوان نماینده مراجعه کردند اما به دلیل وجود دست‌های زیاد در این حوزه مشخص نیست باید با چه کسی مذاکره کرد تا بتوان مسئله پسماند را حل‌وفصل کرد. باید تأکید کرد کودکان زباله گرد مردم را به‌شدت متأثر کرده و شهرداری می‌تواند با ورودی جدی این قضیه را یک‌بار برای همیشه حل‌وفصل و مدیریت کند.


هرچند پیمانکاران شهرداری کودکان 8 و 9 ساله را در مراکز بازیافت به‌کارگیری می‌کنند و مسئولان شهری نیز به طور کامل در جریان هستند اما هنوز نتوانسته‌اند برای مکانیزه کردن جمع‌آوری زباله طرح و برنامه مناسبی داشته باشند تا برای کشور ارزش‌افزوده را به دنبال داشته و از سویی آلودگی‌های زیست‌محیطی که به‌ویژه در جنوب شرق تهران را شاهد هستیم، کاهش دهد.


در حال حاضر شواهد نشان می‌دهد که تاکنون هیچ تلاشی برای ارائه آموزش‌ها به مردم جهت تفکیک زباله از مبدأ نیستیم زنان خانه‌دار و کودکان مهم‌ترین محور هستند که باید آموزش داده شوند اما متأسفانه بر روی آن‌ها تمرکز نمی‌شود در این رابطه هرچند شورایاری‌ها می‌توانند نقش عمده‌ای در کاهش مشکلات محیط زیستی و موضوع پسماند داشته باشند اما زباله بر عهده شهرداری گذاشته شد و شهرداری نیز قادر به مدیریت آن نیست.وظیفه شهرداری جمع‌آوری زباله است و هرچند نه به شیوه‌های مدرن اما این وظیفه را انجام می‌دهد اما به بازیافت و تولید ثروت توجه ندارد و درواقع وضعیت پسماند در کشور به‌ویژه پایتخت بسیار آشفته و پیچیده است و باید سریع‌تر به آن سامان داد.


منبع:عصر ایرانیان


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته