دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 بهمن 1397 - 13:49
صدراعظم نوری:

روزانه 3 مرتبه عملیات جمع‌آوری زباله در تهران انجام می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: روزانه 3 مرتبه عملیات جمع‌آوری زباله در تهران انجام می‌شود که این اقدام خلاف عرف جهانی است.
کد خبر : 358505

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا زهرا صدراعظم نوری در پایان جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با وضعیت جمع‌آوری پسماندهای تهران اظهار کرد: از نظر بنده تهران شهر تمیز و پاکی است؛ در بسیاری از شهرهای اروپایی، جمع‌آوری پسماندها هفته‌ای ۳ مرتبه انجام می‌شود اما در برخی از محله‌های شهر تهران روزانه ۳ مرتبه، زباله‌ها جمع‌آوری می‌شوند.
وی تصریح کرد: جمع‌آوری زباله در تهران خارج از عرف جهانی است اما نباید این حس در شهروندان ایجاد شود که هر زمان که زباله تولید می‌کنند شهرداری باید آن را جمع‌آوری کند.


عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مهمترین راهکار تغییر این باور، تغییر در فرهنگ شهروندان و کاهش تولید زباله است گفت: تهران بیش از ۷۰۰ کیلومتر مربع مساحت و بیش از ۱۴ میلیون جمعیت روزانه دارد لذا حجم تولیدی زباله در پایتخت بالاست و باید رفتار شهروندان در خصوص موضوع پسماند اصلاح شده و آنها به کمک مدیریت شهری بیایند.


صدراعظم نوری ادامه داد: اگر پیمانکاران فعال حوزه پسماند قصوری در امر گردآوری زباله انجام دهند، با آنها برخورد خواهد شد.


وی در پایان اظهار کرد: مناطق شهرداری تهران مسئول نظارت بر عملکرد پیمانکاران هستند و سازمان مدیریت پسماند صرفاً نقش مدیریتی دارد.


انتهای پیام/4105/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته