دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1398 - 08:15
تقی‌نسب در گفتگو با آنا:

استقلال سیاسی و نظامی ایران ثمره انقلاب اسلامی است

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: استقلال سیاسی و نظامی ایران ثمره انقلاب اسلامی بود که به‌واسطه آن حتی ذره‌ای از خاک ایران کم نشد.
کد خبر : 385783
737.jpg

علیرضا تقی‌نسب در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه در دوران قاجار و پهلوی از ۲۵۰ سال پیش تا پیروزی انقلاب اسلامی مناطق و اراضی بسیاری از ایران جدا شدند، اظهار کرد: ایران در آن زمان به مهره بازی انگلیس و آمریکا تبدیل شده بود و اجازه تصمیم‌گیری مستقل در موضوع‌های ملی و بین‌المللی را نداشت و این وابستگی نه‌تنها در زمینه سیاسی بلکه در زمینه‌های صنعت، تکنولوژی، اقتصاد و نظامی نیز بود.


وی افزود: یکی از ثمرات انقلاب اسلامی استقلال سیاسی، نظامی و تسلیحاتی بود که به‌واسطه آن حتی ذره‌ای از خاک ایران کم نشد؛ این قدرت جدیدی که در منطقه میان دریای خزر و خلیج‌فارس ظهور کرد، برای ابرقدرت‌های مستکبر قابل تحمل نبود و اقدامات فراوانی کردند که منطقه را برای ایران ناامن کنند.


دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه استکبار جهانی در اوایل انقلاب به دنبال به‌زانو درآوردن جمهوری اسلامی بود، خاطرنشان کرد: دشمنان با فتنه‌انگیزی و ایجاد درگیری‌های مختلف می‌خواستند که جمهوری اسلامی را مهره خویش کنند اما به لطف خدا و هوشیاری پاسداران عزیز، همه این تهدیدها به فرصت تبدیل شد.


تقی‌نسب تصریح کرد: در حال حاضر وسعت انقلاب اسلامی فراتر از ایران رفته و به پهنای عراق، سوریه، یمن، لبنان، فلسطین و افغانستان رسیده که این کشورها متحدان ایران در جبهه مقاومت هستند و ابرقدرت‌های دروغین که به‌زور اسلحه قدرتمند شده‌اند به‌ناچار باید ایران را به‌عنوان ابرقدرت راستین منطقه بپذیرند.


وی با بیان اینکه ایران در شرایط فعلی الگویی برای سایر کشورهای منطقه محسوب می‌شود، افزود: ایران از لحاظ استراتژیک و نظامی در موقعیت بی‌نظیری قرار داد؛ بخش عظیمی از گاز و نفت دنیا از طریق مرزهای آبی ایران ترانزیت می‌شود، اگر ایران اراده کند و تنگه هرمز را ببندد بسیاری از صنایع و کارخانه‌های دنیا به دلیل نبود سوخت تعطیل می‌شوند و زیان اقتصادی بزرگی به ابرقدرت‌های دروغین وارد می‌شود.


دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: یکی دیگر از موقعیت‌های استراتژیک ایران که به‌واسطه یمن در اختیارمان قرار گرفته، تنگه باب‌المندب بود که راه آبی آسیا به اروپا از کانال سوئز است و بخش عظیمی از تجارت دنیا از این راه میسر می‌شود.


تقی‌نسب در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان جمهوری اسلامی این فرصتی را که انقلاب اسلامی برایشان فراهم کرده قدر بدانند و ایران را به ابرقدرت علمی و اقتصادی دنیا تبدیل کنند.


انتهای پیام/4115/4118/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته