دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1394 - 13:44
در پاسخ به سوال آنا

بطحایی: در مهر 94 گام نخست اجرای طرح رتبه‌بندی را برمی‌داریم/ رتبه‌بندی معلمان در مهر 95 نهایی می‌شود

معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبه‌بندی که در مهر 94 آغاز می‌شود گام نخست ما در اجرای این طرح است و نه نقطه مطلوب آن، گفت: حرکت ما به سوی یک نظام متعالی برای ارتقاء کیفیت نیروی انسانی و رتبه‌بندی در سال 95 نهایی خواهد شد.
کد خبر : 38571

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری به سئوالات خبرنگاران پیرامون مسائل مرتبط با وزارتخانه خود پاسخ داد اما پاسخ به بعضی از سئوالات را بر عهده معاونان خود که در این جلسه حضور داشتند گذاشت.


سید محمد بطحایی معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی بر اینکه طرح رتبه‌بندی که قرار است از ابتدای مهرماه آغاز شود در واقع همان قانون مدیریت خدمات کشوری است که بر اساس آن فوق‌العاده شغل معلمان درصدی افزایش پیدا می‌کند و اینکه آیا هدف از اجرای رتبه‌بندی به این شکل ترمیم حقوق معلمان بوده است و یا این رتبه‌بندی به همان صورتی است که در سند تحول بنیادین مطرح شده به اجرا درخواهد آمد؟ گفت: رتبه‌بندی فرهنگیان بر اساس مصوبه هیات وزیران تعیین و تکلیف شده و از اول مهر ماه بر اساس ضوابطی که به تصویب شورای توسعه مدیریت رسیده اجرا می‌شود.


وی با بیان اینکه سازمان مدیریت این مصوبه را در هفته گذشته به تصویب رساند و بخشنامه و دستورالعمل اجرایی آن طی چند روز آینده به استان‌ها و مناطق کشور ابلاغ می‌شود، افزود: طرح رتبه‌بندی شامل معلمان، مربیان و مدیرانی می‌شود که مشمول نکات مطرح شده در این طرح هستند. نکاتی که بر اساس قانون تعریف شده و بر اساس آن همکاران فرهنگی ما می‌توانند از مزایای طرح رتبه‌بندی استفاده کنند.


معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هدف از طرح رتبه‌بندی ارتقاء کیفیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش است، عنوان کرد: در واقع هدف اصلی ارتقاء کیفیت کار معلمان است و به تبع آن نظام پرداخت نیز تغییر می‌کند که این تغییرات بر اساس مصوبه شورای توسعه مدیریت است. کسانی که مشمول این طرح شوند بر اساس شایستگی‌های مندرج در طرح رتبه‌بندی امتیاز کسب کرده و در یکی از چهار رشته پایه حرفه‌ای، ارشد حرفه‌ای، خبره حرفه‌ای و عالی طبقه‌بندی می‌شوند.


بطحایی با تاکید بر این موضوع که با توجه به طبقه‌بندی مطرح شده حق شغل معلمان 15، 25، 35 و 50 درصد افزایش پیدا می‌کند، گفت: بیان اساسی و اصولی اجرای طرح رتبه‌بندی ایجاد یک نظام حاکم سنجش صلاحیت است. هدف ما این است که یک نظام سنجش صلاحیت داشته باشیم تا ابتدا صلاحیت‌های علمی معلمان مورد سنجش قرار گیرد که طراحی و اجرای این سامانه زمانبر است و با توجه به اینکه قرار است این طرح از ابتدای مهر ماه اجرایی شود با مذاکرات انجام شده با شورای توسعه مدیریت بنابر آن شد تا نظام مطلوب رتبه‌بندی را آغاز کرده و به تدریج این سامانه را طراحی و اجرا کنیم.


معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: طرح رتبه‌بندی معلمان از مهر 94 با تصویب شورای توسعه مدیریت با استفاده از برخی از شاخص‌ها توسط وزارت آموزش و پرورش اجرایی می‌شود. ما به دنبال آن هستیم تا یک نظام رتبه‌بندی مطلوب را دنبال کنیم به همین منظور برای مهر 94 برخی از شاخص‌ها را برای رتبه‌بندی مدنظر خود قرار می‌دهیم.


بطحایی با بیان اینکه معلمانی که بیش از 6 سال سابقه خدمت دارند بر اساس ضوابط در دستورالعمل تحت پوشش رتبه‌بندی قرار می‌گیرند، توضیح داد: در خصوص اینکه چه تعداد معلم را تحت پوشش رتبه‌بندی قرار دهیم محدودیتی وجود ندارد. اگر همه افراد واجد شرایط باشند و امتیاز لازم را کسب کنند تحت پوشش قرار خواهند گرفت.


وی با بیان اینکه آن چیزی را که در مهر 94 آغاز می‌کنیم گام نخست در اجرای رتبه‌بندی است، تصریح کرد: این آغاز کار برای رسیدن به یک نقطه مطلوب و حرکت به سوی یک نظام متعالی برای تقویت کیفیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش است به امید خداوند و با تلاش رتبه‌بندی برای سال آینده نهایی خواهد شد و میزان افزایش حقوق معلمان با توجه به شاخص‌ها متفاوت خواهد بود.


معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: برخی از خبرنگاران در خصوص میزان افزایش حقوق معلمان از ما سئوال می‌پرسند اما این خواسته معلمان است که میزان افزایش حقوق آنها رسانه‌ای نشود. آنها می‌گویند تا مقداری به حقوق ما اضافه می‌شود آن را رسانه‌ای می‌کنید و این مطلوب ما نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته