دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1398 - 16:25
آشتاب مطرح کرد:

برنامه اداره‌ تعاون لرستان برای احیای مشاغل آسیب‌دیده

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، برنامه این اداره‌کل را برای احیای مشاغل آسیب‌دیده مناطق سیل‌زده تشریح کرد.
کد خبر : 384840
2312148.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، علی آشتاب اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که مورد توجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده، توجه به بازسازی و احیای مشاغل آسیب‌دیده ناشی از سیل فروردین 98 در لرستان است که به همین منظور چند برنامه  در دستور کار داریم.


وی افزود: یکی از برنامه‌های اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان پرداخت یارانه دستمزد است؛ به این شکل که بنگاه‌های اقتصادی که با حفظ اشتغال موجود اقدام به جذب نیروی کار جدید کنند، وزارت تعاون به مدت یک سال معادل یک سوم حداقل دستمزد را پرداخت می‌کند.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: پرداخت یارانه دستمزد کمک قابل توجهی به کاهش قیمت تمام شده محصول در بنگاه‌های اقتصادی می‌کند و فرصتی است تا بتوانیم کمبود نیروی انسانی را در بنگاه‌های اقتصادی تأمین کنیم.


آشتاب بیان کرد: از فعالان اقتصادی بخش‌های مختلف درخواست داریم، نیاز نیروی انسانی خود را شناسایی و به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اعلام کنند تا با همکاری مراکز کاریابی نسبت به تأمین نیرو اقدام شود.


وی یادآور شد: از دیگر برنامه‌هایی که در مناطق سیل‌زده استان خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود، بحث «اشتغال عمومی» است؛ چراکه به واسطه سیل نیروی کار در این مناطق نیاز به تأمین معیشت و درآمد دارند.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته