دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1398 - 11:43

ظریف: حتی پاسخ تماس پمپئو را هم نمی‌دهم

وزیر امور خارجه کشورمان گفتگو با وزیر خارجه آمریکا را به دلیل اهانت‌های مکرر وی رد کرد و گفت که حتی پاسخ تماس او را نخواهد داد.
کد خبر : 383743
636877248818123908_lg.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، محمدجواد ظریف نسبت به رفتارهای اهانت‌آمیز مایک پمپئو به‌ شدت انتقاد کرد.


وی در گفتگو با خبرگزاری رویترز تصریح کرد: «هر بار که پمپئو درباره ایران صحبت می‌کند، به من اهانت می‌کند. چرا من حتی باید پاسخ تماس او را بدهم.»


این در حالی است که نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز تأکید کرد که ظریف و پمپئو هرگز به‌صورت مستقیم با یکدیگر گفتگو نکرده‌اند. آن‌ها مایل‌اند به‌جای گفتگوی مستقیم از طریق نام بردن از یکدیگر در پیام‌های توئیتری یا از طریق رسانه‌ها با یکدیگر گفتگو کنند.


از طرفی، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از پاسخ به این سؤال که کاخ سفید در مواقع بحرانی چگونه با ایران ارتباط برقرار خواهد کرد، گفت: «وقتی زمان گفتگو فرابرسد، مطمئن هستیم که از هر وسیله‌ای برای انجام این کار استفاده خواهیم کرد.»


وی صراحتاً بیان کرد که «سیاست فشار حداکثری» علیه ایران با هدف وادار کردن رهبران ایران به آمدن به‌پای میز مذاکره اتخاذشده است.


اورتاگوس مدعی شد: «اگر ایرانی‌ها مایل باشند که سیاست‌های خود را برای رفتار به‌عنوان یک ملت عادی تغییر دهند، ما مایلیم که با آن‌ها گفتگو کنیم.»


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته