دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1398 - 00:45
روان‌شناس کودک:

لجبازی یک بازی دو‌طرفه است

یک روان‌شناس کودک گفت: لجبازی را شما به کودکانتان یاد می‌دهید و این یک بازی دو طرفه است.
کد خبر : 383684
8328277_953 (1).jpg

زهره احمدی در گفتگو با خبرنگار حوزه زنان و خانواده گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: لجبازی وقتی شروع می‌شود که شما به فرزندتان مدام امر و نهی می‌کنید.


وی افزود: این در حالی است که این امر و نهی‌ها کودک را در سنین کودکی از پای در می‌آورد؛ زیرا وظیفه شما آموزش درست است و باید به کودک اجازه دهید قدرت عمل داشته باشد.


این روان‌شناس کودک با بیان اینکه کار پدری و مادری کار آموزش با مهربانی است گفت: متأسفانه بیشتر خانواده‌ها فکر می‌کنند کار پدر مادر کار پلیس هاست که مواظب‌ باشیم سر موقع بچه را امر و نهی‌ یا نصیحت کنیم.


وی با تأکید بر اینکه اگر قواعد کار را تا سه سالگی درست رعایت کنید او لجباز نمی‌شود اضافه‌کرد:  وقتی کودک‌چیزی را دوست ندارد یا به خاطر خشم و یا بازی یا اذیت شما برعکس آن را انجام می‌دهد پدر و مادر باید سیاست داشته و وارد این بازی با کودک نشوند.


احمدی در توضیح این مسئله گفت: به طور مثال شما به مهمانی دعوت شده‌اید و از قبل می‌دانید که کودک پنج ساله شما  هنگام برگشت به خانه لج می‌کند که (من نمیام) در چنین مواقعی  بهتراست  به او بگویید پسر گلم تو نیا مواظب خودت باش ما می‌رویم. در این وضعیت کودک برعکس عمل‌کرده و مدام می‌گوید من می‌آیم و شما اینگونه  به هدفتان می‌رسید.


این روان‌شناس کودک تصریح کرد: پس با بچه‌ها وارد بازی لجبازی که دو طرفه هست نشوید و اگر  چیز بدی نمی‌خواهند بهتر است  با سیاست به هدفتان برسید یا کوتاه بیایید  و اجازه دهید او از زندگی لذت ببرد.


انتهای پیام/۴۰۸۷/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته