دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1394 - 11:58

آموزش داوطلبان و جوانان هلال‌احمر عراق توسط ایران

رئیس جمعیت هلال احمر عراق در نشست مشترک با رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفت: خواستار بازدیدهای مشترک در زمینه آموزش داوطلبان و جوانان هلال احمر عراق هستیم و می‌توان با برگزاری اردوهای آموزشی این مهم را محقق کرد.
کد خبر : 38312

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، احمد یاسین عباس، رئیس جمعیت هلال احمر عراق در دیدار با سید امیر محسن ضیائی، رئیس جمعیت هلال احمر ایران که در سالن کنفرانس ساختمان صلح برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از همکاری‌های همه جانبه رئیس و دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران، گفت: بسیار خوشحال و خرسندیم که فرصتی فراهم شد تا دیدار مشترکی میان روسای جمعیت هلال احمر دو کشور عراق و ایران صورت گیرد.


وی با تاکید بر اینکه انجام همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف با جمعیت هلال احمر ایران برای ما بسیار مهم است، تصریح کرد: این همکاری‌ها نباید تنها در بحران‌ها باشد، بلکه انجام همکاری‌های مشترک میان دو جمعیت بایستی در زمینه آسیب‌های اجتماعی و آموزش داوطلبان نیز مد نظر قرار گیرد.


به گفته احمد یاسین عباس، عوامل متعددی ارتباط میان جمعیت هلال احمر عراق و ایران را تقویت می‌کند؛ چرا که جمعیت هر دو کشور از جمله جمعیت‌های قدیمی در منطقه است.


وی به فعالیت‌های جمعیت هلال احمر عراق از سال 1910 میلادی اشاره کرد و ادامه داد: هلال احمر عراق در طول عمر 105 ساله خود تاکنون فعالیت‌های گسترده‌ای را در سطح ملی و بین‌المللی انجام داده است.


افزایش ضریب نفوذ هلال احمر ایران در عرصه‌های بین‌المللی


رئیس جمعیت هلال احمر عراق با برشمردن فعالیت‌های هلال احمر ایران در سطح بین‌المللی، گفت: جمعیت هلال احمر ایران در سطح بین‌المللی فعالیت‌های متعددی دارد که این فعالیت‌ها روز به روز گسترش می‌یابد.


وی با تاکید بر تقویت ارتباطات میان جمعیت هلال احمر عراق و ایران، اذعان داشت: این ارتباطات نه تنها در زمان بروز بحران‌های مختلف، بلکه در زمان خارج از بحران، در زمینه انجام پروژه‌های مشترک خدمات اجتماعی، پزشکی، تولید دارو، تجهیزات پزشکی نیز می‌توان کارگشا باشد.


به گفته رئیس جمعیت هلال احمر عراق، یکی از زمینه‌های همکاری بسیار مهم که میان جمعیت هلال احمر عراق و ایران در مناسبت‌های مذهبی وجود دارد، ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به زائران عتبات عالیات در کربلا، نجف و کاظمین است.


انجام معالجات درمانی عراقی‌ها در داخل ایران


احمد یاسین عباس در خصوص ادامه روند درمانی بیماران عراقی در داخل ایران، یادآور شد: کمک به معالجه عراقی‌ها در موسسات و مراکز درمانی حرکتی ارزشمند از سوی کشور ایران است که این مهم همچنان ادامه دارد.


وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر عراق در زمینه داوطلبان و جوانان نیازمند توانمندسازی هاست، تاکید کرد: خواستار بازدیدهای مشترک در زمینه آموزش داوطلبان و جوانان هلال احمر عراق هستیم و می‌توان با برگزاری اردوهای آموزشی این مهم را محقق کرد.


رئیس جمعیت هلال احمر عراق به تاخیر افتادن برگزاری اجلاس «منا» در عراق اشاره کرد و ادامه داد: این اجلاس به دلایلی به تاخیر افتاده که این دلایل از نظر ما قانع کننده نیست.


ارائه خدمات هلال احمر ایران به مردم عراق


احمد یاسین عباس با اعلام اینکه جمعیت هلال احمر ایران تاکنون خدمات گسترده ای را به مردم عراق ارائه داده است، خاطرنشان کرد: در این زمینه قدردان خدمات هلال احمر ایران هستیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته