دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1398 - 10:59
یک فعال اجتماعی:

پاتوق‌های فرهنگی فاصله بین اشخاص را از بین می‌برد

یک فعال اجتماعی گفت: با پاتوق‌های فرهنگی می‌توان فاصله بین مردم را کم کرد و شرایطی برای گفتگو و انتقال تجارب ایجاد کنیم.
کد خبر : 382837

محمود سپایانی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه اجتماعی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره پاتوق‌های فرهنگی در محله‌های جنوبی اظهار کرد: فرآیند شکل‌گیری هر آسیبی را باید قبل از عملیاتی کردن آن  پیدا کرد یعنی هر کاری که می‌خواهد انجام داده و عملیاتی شود باید ابتدا مشکلات پنهان آن را واکاوی کنیم.


وی افزود: باید طرح ایجاد پاتوق‌های فرهنگی را به صورت پایلوت و آزمایشی اجرا کنیم تا بتوانیم آن را تعمیم دهیم؛ به‌‌خصوص در محلات جنوب شهر به صورت آزمایشی باید مطالعه و اجرا شود.


این فعال اجتماعی با بیان مثالی درباره نمازخانه بوستان‌ها گفت: حدود 10 سال پیش مدیریت شهری طرحی با عنوان نمازخانه بوستان‌ها در تمامی پارک‌ها اجرا کرد که در اکثر بوستان‌ها جایی که دیواری نداشت اما مسقف بود را تبدیل به نمازخانه کردند که در حقیقت این کار غیرمطالعاتی بود و ضرورتی برای این کار وجود نداشت.


سپایانی با بیان اینکه برای پاتوق‌های فرهنگی باید پژوهش شود، افزود: یکی از  عوامل کاهش آسیب‌های اجتماعی ایجاد تعامل بین شهروندان و نسل‌هاست. در گذشته دهه‌های 50 تا 70 کنار هم وجود داشتند اما الان تا دهه 90 را حتی باید ماه‌ها و روزهای آن را جدا کنیم این تغییر، شکاف و فاصله آنقدر زیاد است که باید بین ماه‌های سال را هم برای آ‌نها تفکیک کنیم.


وی بیان کرد:‌ فرهنگ، رشد فزاینده‌ای دارد که باید برای آن چشم‌اندازی کرد و با پاتوق‌های فرهنگی می‌توان فاصله بین اشخاص را کم کرد و شرایطی برای گفتگو و انتقال تجارب ایجاد کنیم.


این فعال اجتماعی ادامه داد: باید حتماً قسمت مشکلات پنهان را شناسایی کنیم تا به مرحله آسیب نرسد.


انتهای پیام/4046/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته