دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
هاشمی در گفتگو با آنا:

برخی بازیگران به جای اجرا در تلویزیون، نقش مجری را بازی می‌کنند

مجری پیشکسوت معتقد است که برخی سلبریتی‌ها و بازیگران به جای اجرا در تلویزیون، نقش مجری را بازی می‌کنند.
کد خبر : 382773
10.jpg

بهمن هاشمی در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا درباره حواشی چند روز اخیر که در ارتباط باحضور سلبریتی‌ها در تلویزیون شکل گرفته است گفت: به نظر من اینها سیاست‌های مقطعی و سلیقه‌ای مدیران تلویزیون است. آنها می‌خواهند به نوعی تست کنند که با آمدن سلبریتی‌ها به عنوان مجری، میزان مخاطبان افزایش می‌یابد یا نه. به نظر من تغییر چندانی در اقبال مخاطبان به تلویزیون رخ نداد و اگر به صورت موردی هم چیزی پیش آمد به خاطر جنس آن برنامه است که مثلاً از جنس مسابقه و مشارکتی و تعاملی است.


وی در پاسخ به این پرسش که آیا موافق حضور بازیگران و سلبریتی‌ها به عنوان مجری تلویزیون است گفت: ببینید، من به عنوان مجری نمی‌توانم به فلان بازیگر بگویم که تو اجرا نکن؛ همانطور که آن آقای بازیگر هم نمی‌تواند به من یا هرکس دیگری بگوید که وارد حیطه بازیگری نشوید.بشر قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی را در خود می‌بیند که دوست دارد آن‌ها را به نمایش بگذارد.این طبیعی است. این مردم هستند که کارها را می‌بینند، ارزیابی می‌کنند و باید بگویند که پسندیده‌اند یا نه. باید با روش‌های مختلف نظر بینندگان را در این موضوع دریافت و تحلیل کنیم.


این مجری تلویزیونی افزود:من قبلاً هم این نکته را مطرح کرده‌ام. نباید فراموش کنیم که بازیگر و مجری یک تفاوت مهم دارند. مجری باید با روش‌های تعریف شده، همیشه به دوربین نگاه کرده و با بینندگان ارتباط برقرار کند، اما یک بازیگر هرگز نباید هنگام بازی به دوربین نگاه کند. این یک تفاوت بنیادین است که متأسفانه نادیده گرفته می‌شود. برای همین است که خیلی از دوستان بازیگر ما در اجرای تلویزیونی به نوعی دارند فقط نقش یک مجری را بازی می‌کنند. این شاید برای مدتی برای مردم جالب باشد، اما خیلی زود رنگ و لعابش را از دست می‌دهد.


هاشمی عنوان کرد: بنابراین، ما( مجریان قدیمی و سلبریتی ها) در جایگاهی نیستیم که همدیگر را قضاوت کنیم؛ این کار به عهده مخاطبان است. من هم خوشحال می‌شوم که یک بازیگر بیاید و کار اجرا بکند، اما این کار باید درکنار مجریان قدیمی اتفاق بیفتد. به نظر من سیاست سازمان صداوسیما باید این باشد که آن آقا یا خانم سلبریتی را کنار مجری پیشکسوت بگذارد تا به تدریج کار را یاد بگیرد.حرمتها را نباید از بین برد.



این صداپیشه سینما و تلویزیون در ادامه گفت: ما در دوبله هم همین معضل را داریم. اگر صدای بهمن هاشمی به تدریج ودر کنار صدای بزرگانی همچون زنده‌یاد حسین عرفانی، منوچهر اسماعیلی و خسرو خسروشاهی شنیده شود، می‌تواند در این کار متبحر شود. شاید بیش از بیست سال است که به همکارانم می‌گویم هر مدیر دوبلاژی باید یک صداپیشه جوان در کنارش بنشیند تا هم گویندگی و هم مدیر دوبلاژی را بیاموزد و این کار را سینه‌به‌سینه انتقال دهد. نه این که یک گوینده جوان از همان ابتدای فعالیتش، مدیر دوبلاژ شود و کسی هم کارش را قبول نداشته باشد. آن سلبریتی خوش‌صدا و خوش‌سیما هم اگر در کنار مجریان قدیمی کارش را شروع کند می‌تواند دوام داشته باشد. خود من هم اجرا در تلویزیون را در کنار زنده‌یاد منوچهر نوذری و هرمز شجاعی‌مهر شروع کردم و دیده شدم.


وی گفت: همان‌طور که اشاره کردم، سلیقه مدیران تغییر کرد و فکر کردند که اگر مجریان قدیم راکنار بگذارند، میزان مخاطبان افزایش می‌باید، اما این اتفاق در عمل رخ نداد. من هم معتقدم که جوان‌ها باید بیایند؛ اما درکنار بزرگان به صورت عملی آموزش ببیند تا کارشان دیده شود.این ها لازمه کار هنری است.باید حرمت پیشکسوت را حفظ کنیم. اگر در رسانه حرمت پیشکسوتان را نگه داریم، نوجوان و جوان ما هم در روابط اجتماعی و خانوادگی به بزرگترها احترام خواهد گذاشت.


 انتهای پیام/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
۰
حرف حساب جواب ندارد
هلدینگ شایسته