دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1398 - 11:46
رسولی فر در گفتگو با آنا:

تحریم‌ها در بخش خرید مواد اولیه کاشی تأثیری نداشته است

یک فعال هنری در حوزه نقاشی روی کاشی گفت: تحریم‌ها در بخش خرید مواد اولیه هیچ تأثیری نداشته است چرا که برای خرید بعضی مواد حوزه رنگ کاشی از قبل مشکل داشتیم.
کد خبر : 381134
class_cover_1548580746_10.jpg

مریم رسولی‌فر در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره اثرگذاری تحریم‌ها بر روی صادرات صنایع دستی ایران اظهار کرد: تحریم‌ها در بخش خرید مواد اولیه هیچ اثری نداشته است چرا که برای تأمین بعضی مواد حوزه رنگ کاشی از قبل مشکل داشتیم و الان هم همینطور است .


وی افزود: البته در بخش صادرات تأثیراتی داشته است به‌خاطر اینکه خیلی از شرکت‌ها به‌خاطر گران شدن‌ ارز، صادرات انجام نمی‌دهند و کالایی را به کشورهای مختلف نمی‌فرستند.


این فعال هنری در حوزه نقاشی روی کاشی گفت: نبود بازرگانی در حوزه صنایع دستی می‌تواند یکی از نقاط ضعف صادرات صنایع دستی ایران باشد و اگر  بازرگان و  شرکت‌هایی که باید این عمل را انجام دهند وجود داشته باشد وضعیت صنایع دستی رو به بهبود خواهد رفت.


وی ادامه داد: وجود رقبای خارجی و همینطور بسته‌بندی‌ها در صادرات صنایع دستی نیز تأثیرگذار هستند، یعنی هرچقدر بسته‌بندی شکیل‌تر و زیباتر باشد به فراخور  مشتری‌های بیشتری خواهد داشت.


انتهای پیام/4046/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته