دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1398 - 09:15
فعال هنری در حوزه معرق:

توریست‌های خارجی با صنایع دستی ایران آشنا نیستند

فعال هنری در حوزه معرق گفت: در مورد صنایع دستی معرفی وجود ندارد و بسیاری از توریست‌های خارجی چندان با صنایع دستی ایران آشنا نیستند.
کد خبر : 380666
moaraghkari-kaloot-1130x594.jpg

محسن کاوه در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره اثرگذاری تحریم‌ها بر روی صادرات صنایع دستی ایران اظهار کرد: دو اتفاق بابت تحریم بر روی صادرات صنایع دستی می‌گذارد با توجه به اینکه ارز گرانتر است بازار خوبی برایشان به‌وجود آمده است و دوم اینکه با اتفاقاتی که افتاده تأثیر بر روی ارزش پول ایران گذاشته است چرا که با دلار و ارز خارجی صنایع دستی را صادر کند به نسبت پول ما آن کالا با ارزش تر می‌شود.


وی افزود: یک قشری قطعات ابزارها و مواد اولیه را بخواهند تهیه کنند روی قیمت آن تأثیر می‌گذارد چرا که گران است و اجرا کردن بعضی از کارهای دستی سنگین می شود.


فعال هنری در حوزه معرق درباره نقاط ضعف صادرات صنایع دستی ایران گفت: در مورد صنایع دستی معرفی وجود ندارد و بسیاری از توریست‌های خارجی آنقدر با صنایع دستی ایران آشنا نیستند.


این استاد دانشگاه الزهرا(س) ادامه داد: صنایع دستی ما به تبلیغ نیاز دارد چرا که با تولید و برگزاری نمایشگاه شایستگی آن به چشم نمی‌آید.


کاوه افزود:‌ البته بسته‌بندی هم در صادرات صنایع دستی ایران تأثیر می‌گذارد چرا که مواد اولیه ما مواد اولیه مرغوب‌تری نسبت به سایر کشورها در استفاده از مواد است به همین خاطر هزینه صنایع دستی بالاتر می‌رود.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته