استان قم با وجود توانمندیها هیچ برندی در صنایع دستی ندارد
حمید یزدانی در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره اثرگذاری تحریمها بر روی صادرات صنایع دستی ایران اظهار کرد: فروش صنایع دستی در استان قم داخلی است چون روی بازاریابی خارجی کار نشده است.
وی افزود: زیرساختهای درستی برای عملیاتی شدن صادرات صنایع دستی قم وجود ندارد، اما در شهرهای بزرگ این اتفاق صورت گرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: به زودی آسیبهای صنعتگران و هنرمندان را به صورت آنلاین در یک سایت ثبتنام میکنیم تا همه در یک جا جمع و مشخص باشد.
وی با بیان اینکه در استان قم بستهبندی صنایع دستی و یا برندسازی نداریم، اظهار کرد: هر مکانی یک برندی دارد مثل استان اصفهان که به خاتمکاری و قلمکاری معروف است اما قم به چیزی معروف نیست در صورتی که روی خاتمکاری، مروارید بافی، و انگشترها و همین طور کار بر روی چوب خوب عمل کرده که باید اینها تبدیل به برند شوند.
یزدانی با بیان اینکه در صنعت چوب و فرش استان قم فوقالعاده است، گفت: استان قم فرشهای ابریشم خوبی دارد که قیمتها بالا رفته و به همین دلیل فروش آن سخت میشود. باید یک یا دو نمونه صنایع دستی را برندسازی کنیم و آغازگر آن توانمند کردن هنرمندان آن است.
وی با اشاره به اینکه بدنبال بیمه کردن صنعتگران هستیم، ادامه داد: باید هنرمندان را پیدا و سپس توانمندشان کنیم. صنایع دستی که قوی شود و خرید و فروش آن بالا برود ارتقای معیشتی آن هم بیشتر خواهد شد.
انتهای پیام/4046/
انتهای پیام/