دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1398 - 04:36
یک فعال هنری در گفتگو با آنا:

کشورهای عربی به صنایع دستی ایران علاقه‌مند هستند

یک فعال هنری در حوزه سفره و قلمکاری گفت: صنایع دستی ایران در هیچ جای دنیا همتا ندارد؛ به طوری که کشورهای عربی، صنایع دستی ایران را دوست دارند.
کد خبر : 381014
3d6300e3-1f4a-49ac-824f-ecc255ebefd0.jpg

احمدرضا نرگس‌خانی در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره اثرگذاری تحریم‌ها بر روی صادرات صنایع دستی ایران اظهار کرد: طبیعی است که تحریم تأثیر زیادی بر روی  صنایع دستی و صادرات آن بگذارد چرا که صنایع دستی کشور به صورت قاچاق جابه‌جا می‌شوند.


وی با بیان اینکه 80 درصد صنایع دستی ایران به صورت قاچاق به کشورهای دیگر می‌رود، افزود: مسئولان صنایع دستی متأسفانه به فکر نیستند؛ باید به این صنعت کمک کنند، چون هنر صنایع دستی ایران در هیچ جای دنیا وجود ندارد و همه این هنر را دوست دارند، ضمن اینکه با خروج این هنر به خارج از کشور ارزآوری هم می‌شود.


این فعال هنری در حوزه سفره و قلمکاری گفت: کشورهای عربی صنایع دستی ایران را دوست دارند و برای آن حاضرند هزینه کنند؛ بنابراین باید برای آن فکری کرد.


نرگس‌خانی ادامه داد: متأسفانه این تحریم روی ما تولیدکننده‌ها تأثیر داشته است و اگر امسال این رویه ادامه داشته باشد ما کارمان را کنار خواهیم گذاشت.


انتهای پیام/4046/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته