دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1398 - 12:51
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

به‌‌صراحت می‌گوییم جنگ نمی‌شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: به‌‌صراحت می‌گوییم جنگ نمی‌شود چون آمریکایی‌ها می‌دانند امکان جنگ با ایران را ندارند.
کد خبر : 380590
526365_966.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در حاشیه جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه غیرعلنی نمایندگان مجلس اظهار کرد: 28 سال است راهبرد دفاعی ایران، خریدهای تسلیحاتی، مهندسی معکوس و تولیدات کاملاً بومی و غیرقابل دسترسی و غیرقابل پیش‌بینی جمهوری اسلامی ایران در قالب راهبرد مقابله و دفاع در مقابله‌به‌مثل مقابل آمریکا تعریف شده است.


وی افزود: در طول 40 سال دشمنی آمریکا را تشخیص دادیم و به آمادگی دفاعی رسیدیم به همین دلیل است که به‌‌صراحت می‌گوییم جنگ نمی‌شود چون آمریکایی‌ها می‌دانند امکان جنگ با ایران را ندارند.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امکان این را که از فاصله دو هزار کیلومتری هدف‌های خود را در قالب یک سیاست دفاعی بزند، دارد ولی ناوهای آمریکایی اگر بخواهند اقدامی صورت دهند حداقل فاصله‌ای که با ما دارند 500 کیلومتر است و می‌دانند در هیچ کجای دنیا در فضایی چنین توأم با شکست نیستند.


نماینده مردم گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه جنگ نمی‌شود چون راهبرد آمریکایی‌ها جنگ نیست، اضافه کرد: سیاستی که آمریکایی‌ها دنبال می‌کنند یک جنگ روانی است که سعی می‌کنند آن را با تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی همراه کنند که دولت باید در قبال این رفتارها به وظایف خود عمل  کند.


وی تصریح کرد: بخش اعظم مشکلات مردم ناشی از تحریم نیست بلکه در ضعف‌های دولتی در حوزه نظارتی و بازرسی است.


فلاحت‌پیشه گفت: در زمینه دفاعی آمادگی کامل وجود دارد و پایان این تحولات حتماً جنگ نیست و هیچ کس هم به ترامپ زنگ نمی‌زند؛ آمریکایی‌ها در نتیجه مجبور می‌شوند موضوع مذاکره با ایران را مطرح کنند و می‌بینند ایران موضعش با هر کشوری حتی کره شمالی متفاوت است.


رئیس کمیسیون امنیت ملی درباره نشست مشترک کمیسیون متبوعش با مسئولان وزارت امور خارجه گفت: در تمام جلسات کمیسیون بعد از عید 50 درصد وقت به بررسی مسائل مرتبط با شرایط اخیر و مقابله به مثل و دفاع مقابل آمریکا گذاشتیم چه در طرح‌هایی که داریم و چه در قالب سیاست‌هایی که شکل می‌گیرد.


فلاحت‌پیشه تصریح  کرد: وزیر امور خارجه بخشی از این وقت را مانند همیشه به همراهی با اعضای کمیسیون اختصاص داده و به سؤال آنها پاسخ می‌دهد.


نماینده مردم گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره صحبت‌های اخیر ترامپ برای تماس تلفنی تهران با او توضیح داد: ترامپ گرفتار فضای روانی‌ای شده که خودش شکل داده است؛ واقعیت این است که آمریکایی‌ها آخرین برگ‌های خود را هم هزینه کردند، اما ایرانی‌ها هنوز برگ‌های خود را رو نکردند، بخشی از برگ‌های تحریمی آمریکا تکراری بود که بارها با هدف بار روانی آن مطرح شده بود، اما ایرانی‌ها برگ‌های تازه‌ای برای رو کردن دارند.


رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بنای جمهوری اسلامی ایران برای تصاعد بحران نیست و این آمریکایی‌ها هستند که در آینده مواضعشان تعدیل می‌شود.


فلاحت‌پیشه بیان کرد: مذاکره با آمریکا شرایط خاص خود را دارد؛ جمهوری اسلامی ایران یک بار وارد مذاکره برجام شد که به صورت برد-برد تعریف شد؛ اما نتیجه آن برد-برد نشد. بنابر این ایرانی‌ها وارد مذاکره‌ای نمی‌شوند که نتیجه آن برد و باخت باشد و یا حتی مقدمات این چنینی داشته باشد، آمریکایی‌ها نشان می‌دهند سیاستشان مذاکره نیست. اگر بخواهند شرایط مذاکره فراهم شود آمریکایی‌ها باید از بخشی از درخواست‌های خود عقب بنشینند.


وی با اشاره به سخنان سرلشکر سلامی گفت: فرمانده سپاه در جلسه امروز تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران آمادگی لازم را برای جنگی دارد که در آن شکست نخورد، ولی تحلیل راهبردی این است که به‌همین دلیل جنگ نمی‌شود و تحلیل میدانی هم نشان می‌دهد آمریکایی‌ها نمی‌توانند دنبال جنگ باشند و فقط از فضای روانی آن استفاده می‌کنند.


انتهای پیام/4034/4123/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته