دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1398 - 15:30
عضو فراکسیون ولایی مجلس:

۴ سال فرصت‌سوزی از ملت ایران به خاطر برجام قابل جبران نیست

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: افرادی که از برجام دفاع می‌کردند امروز ابراز پشیمانی می‌کنند، در حالی که چهار سال فرصت‌سوزی از ملت ایران قابل جبران نیست.
کد خبر : 380670

جبار کوچکی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به رفتارهای اروپا در عمل به تعهدات برجام اظهار کرد: ایران بیش از چهار سال برای حفظ برجام فرصت‌های خود را از دست داد، چرا که طیفی در کشور از جمله دولت بر این اعتقاد بودند که اگر وارد مذاکره با 1+5 شویم، سایه جنگ از سر ملت ایران دور می‌شود و با خیالی خام با دشمنان چندین دهه این ملت سر میز مذاکره نشستند.


وی افزود: امروز همان افراد که سرسختانه از برجام دفاع می‌کردند در سخنرانی‌‌های خود ابراز پشیمانی می‌کنند، درحالی که چهار سال فرصت‌سوزی از ملت ایران قابل جبران نیست.


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در برجام اشتباه بزرگی مرتکب شد گفت: مسئولان باید از همان ابتدا به نصایح مقام معظم رهبری در مورد قابل اعتماد نبودن طرف‌های مذاکره توجه می‌کردند. اگر مجلس با بی‌اعتمادی برجام را بررسی و دقت بیشتری روی بندهای مذاکره می‌کرد، دشمن را قدم‌به‌قدم عقب می‌زد و در آن صورت آمریکا جرئت زیر پا گذاشتن برجام را نداشت.


عضو فراکسیون نمایندگان ولایی خاطرنشان کرد: از حقوق مردم عقب‌نشینی کردیم و دستاوردهای هسته‌ای خود را از بین بردیم و دانشمندانمان را محدود کردیم و عده‌ای از آنان به‌دلیل اینکه در موضوعات هسته‌ای شناسایی شدند ترور شدند. معتقدم آمریکا یکطرفه از برجام خارج نشد، اروپایی‌ها هم از برجام خارج شدند، اما با یکدیگر زمان‌بندی داشتند که اروپا بماند تا ایران را معلق نگه دارد و در واقع اروپا هم از برجام خارج شده و هیچ کاری برای برجام انجام نداد.


وی تأکید کرد: اروپا با مطرح کردن کانال معاملات مالی در پی خرید زمان بود و این موضوعی است که خود آقایان به آن اعتراف دارند، امروز هم به‌اصطلاح لشکرکشی می‌کنند تا برخی بزدلان در داخل کشور و دولت را بترسانند.


کوچکی‌نژاد با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها از یک طرف برای نگران کردن ملت ایران ناو در منطقه مستقر می‌کنند و از سوی دیگر از تماس تلفنی صحبت می‌کنند، گفت: آنان با این روش‌های نخ‌نما شده می‌خواهند ملت ایران بار دیگر یک قدم به‌عقب بردارد که البته مردم تصمیم خود را گرفته‌اند و مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا مقاومت می‌کنند.


وی خاطرنشان کرد: آمریکا تحت هیچ شرایطی یک گلوله هم به‌ سمت ایران شلیک نمی‌کند، چرا که عواقب آن را می‌داند. آنان تجربه هشت ساله جنگ با ایران را دارند و این اشتباه را بار دیگر تکرار نمی‌کنند.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته