انگلستان به دنبال کاهش شکاف دستاوردی میان دانشجویان
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاههای جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از تایمز هایر اجوکیشن، متخصصان آموزشی معتقدند بخش آموزش عالی باید موفقیتها و شکستهای خود را به اشتراک بگذارد تا بتواند پیشرفتی در کاهش شکاف دستاوردی میان دانشجویان سفیدپوست و اقلیتهای قومی به دست آورد.
دانشگاهها علاوهبر فراهم کردن راهنماییهای درست و قدرتمند برای دانشجویان، باید تبدیل به تمثیلی در جامعه شوند. بدین ترتیب شکاف دستاوردی میان دانشجویان سفیدپوست و سیاهپوست، آسیایی و اقلیتهای قومی کاهش پیدا میکند.
سرپرستان 96 دانشگاه در انگلستان اعلام کردهاند که برای بستن شکاف دستاوردی از چارچوب تدبیرشده توسط انجمن دانشگاههای انگلستان و اتحادیه ملی دانشجویان استفاده خواهند کرد.
گفتنی است تفاوت نمرهدهی به دانشجویان سفید پوست و دانشجویان اقلیتهای قومی در انگلستان همچنان بالاست. متوسط نمره دانشجویان سفیدپوست نسبت به دانشجویان از اقلیتهای قومی بیشتر است. در حال حاضر میزان اعطای نمرات ممتاز به دانشجویان سفیدپوست 13 درصد بیشتر از دانشجویان اقلیتهای قومی است.
اطلاع مردم از این موضوع نهتنها میتواند منجر به کاهش شکاف دستاوردی میان دانشجویان سفید پوست و اقلیتهای نژادی شود، بلکه منجر به حل این مشکل نیز خواهد شد.
انجمن دانشگاههای انگلستان و اتحادیه ملی دانشجویان از طریق نظرسنجی و مصاحبه با دانشجویان، استادان و کارکنان متوجه شدند که تشویق کردن، گوش دادن و اعمال دیدگاه دانشجویان میتواند شکاف دستاوردی را ببندد.
استفاده از این روش میتواند میزان درک مسئولان از تجربه دانشجویان در دانشگاه را افزایش دهد و حتی راهی برای بهبود آن پیدا کند.
انتهای پیام/4107/4021/
انتهای پیام/