دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1398 - 11:38
نقوی:

آزادی‌های افسارگسیخته در فضای مجازی تهدیدی جدی برای جامعه است

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای استان همدان، آزادی‌های افسارگسیخته موجود در فضای مجازی را تهدید جدی برای جامعه عنوان کرد.
کد خبر : 379781
_MG_7844.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از همدان، مهدی نقوی صبح امروز در نخستین دوره آموزشی مدرسان سواد رسانه‌ای و پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی که در سالن پرفسور حسابی دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت آموزش آحاد جامعه در خصوص آسیب‌های فضای مجازی گفت: با توجه به تفاوت ماهوی میان ارزش‌های جامعه غربی با مفاهیم ارزشی موجود در نظام اسلامی، شناخت صحیح این فضا، تحلیل محتوا و پیشگیری از ابتلائات ضدارزشی آن ضروری است.


وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری عظیمی که نظام سرمایه‌داری غرب در حوزه فضای مجازی انجام می‌دهد، از برنامه‌ریزی وسیع برای ضربه‌زدن به ارزش‌های اصیل انسانی همچون حریم خانواده، کسب روزی حلال و اعتقادات مذهبی و نظایر آن دارد.


رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا استان همدان، آزادی‌های افسارگسیخته موجود در فضای مجازی را تهدید جدی برای جامعه ایرانی اسلامی دانست و تأکید کرد: اینکه افراد در فضای مجازی قادر هستند احساسات، دلتنگی‌ها، عقده‌ها را بدون هیچ‌هراسی بیان کنند نشان می‌دهد که لیبرالیسم به شکل کامل و در قالب یک زندگی دوم پیاده‌سازی شده و زمینه‌سازی وقوع بسیاری از جرائم در اجتماع است.


نقوی بیان کرد: مهم‌ترین راهکارهایی رویارویی صحیح با دنیای مجازی، افزایش سواد رسانه‌ای، تقویت باورها و ارزش‌های دینی و اصول سنتی و مذهبی، استفاده از برنامه‌های جایگزین، تقویت محتوا، قدرت فنی و پشتیبانی سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی داخلی، معرفی و ترویج علوم انسانی بومی است.


به گزارش آنا؛ در نخستین دوره آموزشی مدرسان سواد رسانه‌ای و پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی که به همت اداره‌کل حراست دانشگاه آزاد اسلامی همدان و همکاری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان برگزار شد، تعدادی از استادان و کارشناسان فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی همدان در حوزه تحلیل، نقد و بررسی پیرامون فضای سایبری، آموزش‌های لازم را فراگرفتند.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب