دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1398 - 00:27
آسیب‌شناس اجتماعی:

دختران در فضای مجازی بیشتر تهدید می‌شوند

یک آسیب‌شناس اجتماعی گفت: دختران در فضای مجازی بیشتر از پسران آسیب می‌بینند و باید با آموزش‌های صحیح از این موضوع جلوگیری کرد.
کد خبر : 378289

مجید ابهری در گفتگو با خبرنگار حوزه زنان و خانواده گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: تنها بودن فرزندان در دنیای مجازی بزرگترین آسیبی است که این فضای نامحدود برای کودکان به دنبال دارد. بسیاری از خانواده‌ها از اینکه فرزندشان در خانه تنها باشد جلوگیری می‌کنند و در این مورد حساسیت دارند در حالی که این حساسیت باید در‌باره فضای مجازی نیز وجود داشته باشد.


وی معتقد است که مهم‌ترین عامل برای جلوگیری از مشکلات فضای مجازی همراهی والدین با کودکان است و اصولاً حرف‌های خصوصی خود را با آنها در میان می‌گذارند.


این آسیب شناس اجتماعی تأکید کرد: افراد کلاهبردار می‌توانند در فضای مجازی کودکان را به اماکن مختلف کشانده و از آنها سوءاستفاده کنند اما دختران در این مورد باید بیشتر مورد مراقبت قرار گیرند تا از صدمات روحی و عاطفی افراد سودجو در امان باشند زیرا دختران به علت حضور بیشتر در خانه مدت زمان بیشتری را در فضای مجازی حضور دارند و این موضوع خطربروز مشکلات را بیشتر می‌کند.


ابهری ادامه داد: یکی از اقداماتی که خانواده‌ها می‌توانند در این زمینه انجام دهند این است که سایت های معتبر تفریحی و خبری را شناسایی و آنها را در سیستم ذخیره کنند و به این وسیله فرزندان از جستجوی بی‌هدف در فضای مجازی در امان می‌مانند.


وی خاطر نشان کرد: با اینکه اینترنت ابزاری مناسب برای توسعه افکار به حساب می‌آید اما باید راه استفاده از آن تبیین شود زیرا همین فضا می‌تواند تهدیدات بسیار جدی برای خانواده‌ها به حساب بیاید.


انتهای پیام/۴۰۸۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته