دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1398 - 10:39
بهاروند مطرح کرد:

آمادگی دانشگاه آزاد خرم‌آباد برای همکاری آموزشی با دستگاه قضائی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد گفت: این واحد دانشگاهی آمادگی کامل دارد تا در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و مشاوره همکاری جدی با دستگاه قضائی داشته باشد.
کد خبر : 379746
DSC_1743.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از خرم‌آباد، صبح امروز نشست هم‌اندیشی و تعامل استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد با رئیس کل دادگستری استان لرستان و اعضای شورای  قضائی برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد در این نشست گفت: یکی از مواردی که در قالب طرح پایش به دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان واگذار شده، بررسی مشکلات حقوقی و دستگاه قضائی است که تلاش داریم با استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی، چالش‌های دستگاه قضائی شناسایی و راهکارهایی برای رفع آنان در قالب پایان‌نامه، طرح‌های پژوهشی و تفاهم‌نامه با ادارات ذی‌ربط بیابیم.


سیامک بهاروند اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد با توجه به توانمندی علمی و برخورداری از استادان مجرب آمادگی کامل دارد تا در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و مشاوره همکاری جدی با دستگاه قضائی داشته باشد تا جلوی گسترش آسیب‌های اجتماعی گرفته شود.


در ادامه جلسه رئیس کل دادگستری استان لرستان بیان کرد: هرچند استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و تجربیات استادان در دستگاه قضائی سابقه طولانی دارد؛ اما این کار هنوز نظام‌مند نشده و به دلایل مختلف رابطه صحیحی بین دستگاه قضائی و مراکز علمی تعریف نشده و این یک روند معیوب است که نیاز به اصلاح دارد.


جعفر بدری، یکی از مشکلات سیستم قضائی را کهنگی قوانین و برخی تداخلات در وظایف قوای مختلف برشمرد و توضیح داد: خیلی از قوانین ما مصوب سال‌های دور هستند که با توجه به شرایط امروز جامعه نیاز به روزآمد شدن دارند؛ اما تا آن زمان باید با استفاده از همین قوانین موجود، کار را به بهترین شکل ممکن پیش ببریم تا بتوانیم اعتماد مردم به دستگاه قضائی را جلب کنیم.


وی، انجام کارهای پژوهشی در سیستم قضائی کشور را لازم و ضروری عنوان کرد و یادآور شد: دستگاه قضائی هیچ‌گاه خود را از محیط‌های دانشگاهی و علمی بی‌نیاز نمی‌داند.


به گزارش آنا؛ در این جلسه استادان و صاحب‌نظران حاضر به بیان نظر خود درباره چالش‌های موجود پرداخته و راهکارهایی را برای برون‌رفت از این چالش‌ها و بهبود وضعیت موجود بیان کردند.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته