دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1398 - 13:51
سنایی در گفتگو با آنا:

برای کسب مدال آسیایی اسکواش هدف گذاری کرده‌ایم

سرمربی تیم ملی اسکواش گفت: هدف گذاری ما کسب مدال در بازی‌های قهرمانی آسیاست.
کد خبر : 379504
n82869520-72254666.jpg

محمدحسین سنایی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص عملکرد سجاد زارعیان در مسابقات اسکواش قهرمانی انفرادی آسیا که در مالزی برگزار شد، گفت: قرار بود که در این رقابت‌ها دو نماینده از کشورمان حضور داشته باشند اما سمیع‌الله قاصدآبادی به‌خاطرِ آنکه سرباز بود نتوانست از کشور خارج شود و ما تنها با زارعیان در این رقابت‌ها شرکت کردیم.


وی افزود: با توجه به اینکه هفته پایانی رقابت‌های لیگ اسکواش 10 روز پیش از شروع رقابت‌های قهرمانی آسیا برگزار شد، زارعیان از ناحیه مچ پا دچار آسیب‌دیدگی شد که ما در فرصت 10 روزه‌ای که داشتیم به معالجه و درمان او پرداختیم و وی فقط در دو روز آخر، جلسه تمرینی جدی برگزار کرد. زارعیان با وجود این مصدومیت سه راند بالا آمد ولی در جمع 16 نفر برتر مسابقات مغلوب عبدالله تمیمی قطری شد و نتوانست در میان هشت اسکواش‌باز برتر آسیا حضور داشته باشد.


سرمربی تیم ملی اسکواش خاطرنشان کرد: دو سال پیش در هدف‌گذاری که برای تیم ملی داشتیم موفق شدیم اسکواش ایران را به مدال برنز قهرمانی آسیا برسانیم. مسابقاتی که در مالزی برگزار شد، اولین مرحله برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا در فروردین 99 است. شرایط نسبت به گذشته متفاوت است. ما باید بتوانیم آماده‌سازی بسیار خوبی داشته باشیم تا نتیجه دلخواه را در آسیا کسب کنیم. اگر برنامه‌هایی که داریم اجرایی شود، می‌توانیم این قول را بدهیم که در آسیا باز هم صاحب مدال می‌شویم.


وی در خصوص اینکه چه برنامه‌های دیگری پیش روی تیم ملی اسکواش است، گفت: مسابقات جوانان آسیا که در ماکائو برگزار می‌شود و پس از آن مسابقات جوانان جهان که مکان برگزاری آن مالزی است را پیش رو داریم. هفته آینده مسابقات انتخابی برگزار می‌شود و بلافاصله تیم ملی تشکیل می‌شود. سعی خواهیم کرد تا با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان حضور داریم و امتحانات ملی‌پوشان در برنامه هست، به‌گونه‌ای دوران آماده‌سازی را پیش ببریم که ملی‌پوشان به بهترین سطح آمادگی برسند. برگزاری تورنمنت PSA یکی دیگر از راه‌هایی است که فدراسیون مد نظر دارد تا با اعزام ملی‌پوشان به این رقابت‌ها و برگزاری ان در ایران شرایط بسیار خوبی را برای ملی‌پوشان اسکواش فراهم کنیم.


سنایی در خصوص برنامه‌های بلندمدت تیم ملی اسکواش گفت: با توجه به اینکه اسکواش به صورت رسمی در المپیک 2020 توکیو برگزار نمی‌شود، قصد داریم تا هدف اصلی‌مان را کسب مدال در بازی‌های آسیایی 2022 چین قرار دهیم. این قابلیت و توانایی نزد ملی‌پوشان اسکواش وجود دارد تا به مدال آسیایی برسند و باید طرح‌هایی که در کمیته تیم ملی مصوب می‌شود بدون نقص اجرا شود تا نمایندگان کشورمان  بتوانند در آسیا صاحب مدال شوند.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته