دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1397 - 09:45
سرمربی تیم ملی اسکواش در گفتگو با آنا:

اسکواش به‌شرط حمایت مدال آسیایی می‌گیرد/ اردوهای دائمی به تیم ملی کمک می‌کند

سرمربی تیم ملی اسکواش گفت: اگر از تیم ملی اسکواش حمایت شود، این ورزش در بازی‌های آسیایی آینده صاحب مدال می‌شود.
کد خبر : 313495

محمدحسین سنایی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص اینکه از عملکرد ملی‌پوشان اسکواش در بازی‌های آسیایی جاکارتا رضایت دارد و چقدر می‌توان به آینده این ورزش امیدوار بود، گفت: ما در جاکارتا طبق پیش‌بینی که کرده بودیم، نتایجی به‌دست آوردیم که قابل قبول بود. پیش از رقابت‌ها می‌دانستیم که سجاد زارعیان و علیرضا شاملی دو ملی‌پوش اسکواش کشورمان باید با چه حریفانی مواجه شوند.

وی افزود: زارعیان در دور اول به دیدار نماینده کره‌جنوبی رفت و موفق شد با ارائه یک بازی منطقی برنده از زمین خارج شود. او در دور دوم به مصاف مکس پی از مالزی رفت و مقابل این رقیب بدون کوچک‌ترین ترس و دلهره‌ای بازی کرد و اگرچه بازنده از زمین خارج شد ولی تا لحظه آخر نفر اول آسیا را اذیت کرد.

مربی تیم ملی اسکواش ادامه داد: علیرضا شاملی به‌دلیل حضور در خدمت سربازی تنها 10 روز فرصت پیدا کرد تا در کنار ما تمرینی داشته باشد، با این‌حال او در گام نخست حریف سنگاپوری را شکست داد اما در دور دوم برابر حریف کویتی که جزء برترین‌های آسیا بود، بازنده شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر امکانات تیم ملی اسکواش ایران را با سایر حریفان حاضر در بازی‌های آسیایی مقایسه کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که نتایج بچه‌ها کاملاً درخشان بوده است. سطح اسکواش ما بالا رفته است و به رقبا ثابت کردیم حرف‌های زیادی برای گفتن داریم. اگر اردوهای مقطعی اسکواش تبدیل به دائمی شود، آن‌وقت خواهیم دید که چقدر ملی‌پوشان ما پیشرفت می‌کنند.

سنایی یادآور شد: ما برای آنکه اعتماد به نفس خود را بالا ببریم، نیاز به آن داریم که در رقابت‌های مختلف به مصاف رقبا برویم. این باور را می‌توان در میان بازیکنان تیم ملی اسکواش ایجاد کرد که آنها به شرط حمایت، توانایی آن را دارند که در بازی‌های آسیایی چهار سال آینده موفق شوند، صاحب مدال شوند.

وی درباره اینکه افزایش قیمت ارز می‌تواند مانع بسیار مهمی برای اعزام نفرات برتر اسکواش ایران به تورنمنت‌های مختلف باشد، اظهار کرد: مسلماً افزایش قیمت ارز همه بخش‌های کشور را تحت تأثیر قرار داده است ولی نمی‌توان رشد یک ورزش را متوقف کرد. هفته گذشته مسعود سلیمانی برای سومین بار به ریاست فدراسیون اسکواش رسید و با توجه به اینکه او به تمام نیازهای این ورزش آگاه است، می‌توان برنامه‌های تیم ملی را به‌خوبی بازنگری کرد و بهترین نقشه‌ها را برای ملی‌پوشان اسکواش کشید.

سنایی تأکید کرد: ما می‌توانیم با برگزاری مسابقه‌های مختلف شرایطی حاصل کنیم تا نفرات برتر بتوانند در تورنمنت‌های جهانی شرکت کنند. به‌عنوان مثال با برگزاری مسابقه‌های جایزه بزرگ می‌توانیم، حمایت مالی مناسبی از نفرات اول داشته باشیم تا آنها بتوانند در رقابت‌های PSA شرکت کنند. هر اسکواش‌بازی که بخواهد در رنکینگ جهانی جایی داشته باشد، باید در چنین مسابقه‌هایی شرکت کند و ما می‌توانیم با پشتیبانی از نفرات مستعد، فضایی حاصل کنیم که آنها بتوانند در رقابت‌های PSA شرکت کنند و دارای رنکینگ جهانی شوند. باز هم به این نکته اشاره می‌کنم که حمایت دائمی از ملی‌پوشان اسکواش می‌تواند، چهار سال دیگر مدال بازی‌های آسیایی را برای ایران به ارمغان آورد.

انتهای پیام/4048/

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
خسرو عزیزی
United States of America
چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
۰
اسکواش و مدال. چه حرف جالبی زدید
امیر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
۰
احسنت به خبرگزاری آنا که به این رشته ها توجه میکنه
احمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
۰
اسکواش نمیتونه موفق بشه
هلدینگ شایسته