دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آذر 1397 - 07:24
سرمربی تیم ملی اسکواش:

ملی‌پوشان اسکواش در صورت حمایت سهمیه المپیک می‌گیرند

سرمربی تیم ملی اسکواش گفت: ملی‌پوشان ایران اگر به‌درستی از سوی دولت حمایت شوند می‌توانند به المپیک صعود کنند.
کد خبر : 328494

محمدحسین سنایی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درخصوص آخرین وضعیت تیم‌های ملی اسکواش ایران گفت: مهم‌ترین رقابتی که تیم ملی بزرگسالان ایران پیش‌رو دارد رقابت‌های قهرمانی آسیا است که اردیبهشت 98 در مالزی برگزار می‌شود.


وی افزود: برای آنکه بتوانیم رقابت‌های قهرمانی آسیا را با موفقیت پشت سر بگذاریم مسابقه انتخابی در قسمت بانوان و آقایان برگزار خواهیم کرد و افرادی که گزینش شوند راهی این رقابت‌ها می‌شوند. از هر کشور در بخش‌های بانوان و آقایان دو نماینده حضور خواهد داشت و ایران نیز در مجموع چهار سهمیه در مالزی خواهد داشت، البته این امکان وجود دارد تا زمان برگزاری رقابت‌ها تعداد سهمیه‌ها افزایش پیدا کند.


سرمربی تیم ملی اسکواش خاطرنشان کرد: مسابقات PSA براساس علایق اسکواش‌بازان وجود دارد که بازیکنان باید با هزینه شخصی در این رقابت‌ها شرکت کنند. همچنین در نظر داریم مسابقات جایزه بزرگ را در بخش داخلی برگزار کنیم چرا که باتوجه به افزایش قیمت ارز برگزاری رقابت‌ها در سطح بین‌المللی وجود ندارد. اولین مسابقه 6 تا 9 آذر سال جاری در تهران و در دو بخش بانوان و آقایان مسابقات با جوایز 10 میلیون تومانی برگزار خواهد شد.


وی یادآور شد: در حال حاضر مسابقات المپیاد استعدادیابی در حال برگزاری است. تیم‌های ملی نیز برای حضور پرقدرت تلاش خود را می‌کنند. ما در نظر داریم نخبه‌ها را گزینش کنیم تا بتوانیم در آینده از میان منتخبین زیر 17 و 19 سال نفرات شایسته‌ای را انتخاب کنیم و نتایج را نیز به هیأت‌های استانی انتقال بدهیم.


سنایی درباره اینکه چگونه می‌توان اسکواش ایران را در المپیک دارای نماینده کرد، گفت: بحث حمایت مالی از ملی‌پوشان اسکواش یکی از اولویت‌ها است چرا که آنها نیاز دارند تا با پشتیبانی که حس می‌کنند در این شرایط سخت اقتصادی بتوانند پیشرفت کنند. باید به‌گونه‌ای عمل شود که انگیزه ملی‌پوشان از بین نرود. مسابقات جایزه بزرگ داخلی تا حدودی می‌تواند انگیزه بازیکنان را حفظ کند البته اگر جوایز مالی آن افزایش پیدا کند قطعاً نفرات تیم ملی بهتر آماده مصاف با حریفان می‌شوند. شرایط سخت و دشوار است ولی می‌دانیم که با حمایت مناسب می‌توانیم در المپیک حضور پیدا کنیم و در بازی‌های آسیایی چهار سال آینده نیز به مدال دست پیدا کنیم.


سرمربی تیم ملی اسکواش خاطرنشان کرد: در رقابت‌هایی که عید امسال برگزار شد اسکواش‌بازان ایران موفق شدند در مسابقات قهرمانی آسیا مدال بگیرند که در رشته‌های راکتی بی‌نظیر بود. بازیکنان ما به خودباوری خوبی رسیدند و می‌توانیم این امید را داشته باشیم که روزی برابر تیم‌های خوب مالزی، هند و پاکستان که از قدرت‌های دنیا هستند سربلند باشیم.


سنایی در پایان یادآور شد: قرار است روز دوشنبه من به همراه علیرضا سنایی، مسعود ضیاء‌الدین و محسن غلام‌نژاد در کلاس‌های مربیگری «لِوِل تری» جهانی که در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود شرکت کنیم. این کلاس  مربیگری بالاترین کلاس سطح مربیگری جهان است.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
شاهرخ عبدالرزاق
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
۰
اسکواش از ورزش‌هایی است که در آن شاهد حمایت خوبی از سوی وزارت ورزش و جوانان نبوده‌ایم.
هلدینگ شایسته