دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1398 - 01:43
اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها/21

گزینش اساتید بر اساس پایبندی آنان به آرمان‌های انقلاب صورت گیرد

ایجاد کردن زمینه‌های قانونی برای گزینش اساتید بر اساس پایبندی آنان به آرمان‌های انقلاب اسلامی از جمله اقدامات مهم مسئولان برای اسلامی کردن دانشگاه‌هاست.
کد خبر : 379330
938.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها یکی از دغدغه‌های مهم نخبگان انقلابی است. باید جامعه علمی کشور برای رسیدن به قله‌های مدنظر در بیانیه گام دوم انقلاب، نسبت به اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها بیش از گذشته فعالیت کنند.


در شماره قبلی اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها، به برخی از مؤلفه‌های مدیریت از عناصر سیاست‌های راهبردی اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها پرداختیم.


گفته شد که توجه به نقش الگویی استادان در رفتارسازی دانشجویان و الگوسازی بر اساس آن نقش از طریق شناسایی و معرفی و تشویق مدیران، استادان، دانشجویان و کارمندان شایسته بر اساس شاخص‌های مدیریت در نظام اسلامی از مهم‌ترین اقداماتی است که مسئولان باید برای اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها انجام دهند.


در این شماره به اساتید از عناصر سیاست‌های اجرایی اسلامی‌شدن می‌پردازیم.


ایجاد کردن زمینه‌های قانونی برای جذب و گزینش اساتید شایسته از نظر علم، تقوا، تعهد و پایبندی آنان به مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله اقدامات مهم مسئولان برای اسلامی کردن دانشگاه‌هاست.


ضوابط و عملکرد جذب و گزینش اساتید دانشگاه باید به‌صورت اساسی و جدی مورد ارزیابی قرار گیرد. مسئولان مربوط به اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها وظیفه دارند که برای جذب استادان برجسته از نظر علم، تقوا و تعهد اقدامات مؤثری انجام دهند.


اگر استاد دانشگاه از لحاظ علمی و دینی در رتبه بالایی باشد، در تربیت دانشجویان که مدیران آینده کشور خواهند شد، موفق می‌شود.


انتهای پیام/4122/4118/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته