دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1398 - 14:35
گلوبال ریسرچ:

آمریکا شدیداً به وزیر خارجه‌ای جدید نیازمند است

ستون‌نویس یک وب‌سایت خبری-تحلیلی با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه بند دوم قانون اساسی را نمی‌فهمد تأکید کرد که آمریکا شدیداً به وزیر خارجه‌ای جدید نیازمند است.
کد خبر : 379210
بولتون.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از گلوبال ریسیرچ، پل کریگ رابرتز در مقاله‌ای تصریح کرد که آمریکا به‌شدت به یک وزیر خارجه جدید نیاز دارد زیرا مایک پمپئو اصلاً بند دوم قانون اساسی را نمی‌فهمد و فکر می‌کند که این بند به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این اختیار را می‌دهد که اعلان‌جنگ کند و کشورهای دیگر را به اشغال درآورد.


پمپئو در تبیین اختیارات رئیس‌جمهور گفته بود: «رئیس‌جمهور بالاترین دامنه اختیارات را در بند دوم قانون اساسی دارد و من هم خیلی مطمئنم که هر اقدامی که ما در ونزوئلا انجام دادیم قانونی بوده است.»


رابرتز ادامه داد که قانون اساسی آمریکا اختیار اعلان‌جنگ را تنها به کنگره داده است. به علاوه، بر اساس «قوانین نورنبرگ» که به‌وسیله رئیس‌جمهور آمریکا پس از پایان جنگ جهانی دوم پایه‌گذاری شد، جنگ متجاوزانه یک جنایت جنگی محسوب می‌شود.


وی افزود پمپئو در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا دونالد ترامپ می‌تواند در کشمکش بر سر تصاحب قدرت در ونزوئلا بدون تصویب کنگره دخالت کند؟ تصریح کرد: البته، این کشمکش قدرت در این کشور نیست. این تلاش واشنگتن برای برکناری یک انقلاب بولیواری و تصاحب دوباره کنترل بر منابع ونزوئلا است.


انتهای پیام/4106/4124/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته