دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1398 - 09:16
رئیس دانشگاه آزاد لاهیجان:

معلمان سرمایه‌های ارزشی نظام آموزشی هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان گفت: معلمان به‌ویژه معلم‌های پیشکسوت و بازنشسته سرمایه‌های ارزشی نظام آموزشی هستند.
کد خبر : 379053
image_2019_5_5-15_16_17_205_ACM.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لاهیجان، سیروس بیدریغ عصر روز گذشته در مراسم بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از استادان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با بیان اینکه معلم اول خداوند رحمان و رحیم است، تصریح کرد: معلم اول هر انسانی در زندگی خداوند متعال است که با توسل و توکل به درگاه احدیت و ازلیت می‌توان به درجه والا و رفیع در زندگی روزمره رسید.


وی با بیان اهمیت قدرشناسی از معلمان، به‌ویژه پیشکسوتان عرصه علم و دانش ادامه داد: این استادان که عمر و زندگی خود را در راه علم‌آموزی و کاشتن نهال‌های مثمر در نظام جمهوری اسلامی ایران گذاشتند، باید مورد توجه بیشتری از سوی ما مسئولان و شما دانشجویان قرار بگیرند؛ زیرا معلمان به‌ویژه معلم‌های پیشکسوت و بازنشسته سرمایه‌های ارزشی این نظام آموزشی هستند.


رئیس دانشگاه آزاد  اسلامی واحد لاهیجان افزود: بنده به‌عنوان یکی از مسئولان این دانشگاه از تلاش‌ها و ایده‌های مثبت شما جوانان، استادان و دانشجویان پرتلاش که سکان آینده نظام جمهوری اسلامی ایران را به‌دست دارید، حمایت کامل کرده و برای به محقق‌شدن اهداف شما در حد توانم تلاش خواهم کرد؛ زیرا شما دانشجویان آینده زیبای ایران عزیز هستید.


متخصص بیوتکنولوژی (زیست‌فناوری) پزشکی و فوق‌تخصص مهندسی ژنتیک سخنران دیگر مراسم با بیان اینکه هرچه در دنیا موجب افتخار است به‌دلیل پیشرفت علم بوده، بیان کرد: افتخار کل دنیا بر اثر پیشرفت علم و فناوری است.


علی کرمی به تبیین روند تدریس استادان دانشگاه در کلاس‌های درس پرداخت و گفت: با پیشرفت فناوری و تکنولوژی در زمینه تدریس و تعلیم علم در سیستم دانشگاهی از همه استادان انتظار می‌رود تا با متدهای به‌روز در زمینه تدریس به دانشجویان تعلیم بدهند.


وی با بیان اهمیت نقش مهم معلم در زندگی دانشجویان گفت: معلمی عشقی است بی‌پایان و مانند دریایی است که پایان‌پذیر نیست.


متخصص بیوتکنولوژی (زیست‌فناوری) پزشکی و فوق‌تخصص مهندسی ژنتیک، تربیت نسل بعد را از مهم‌ترین وظایف استاد دانشگاه دانست و ادامه داد: تمام لذت یک معلم زمانی کامل می‌شود که شاگرد خویش را در مراتب بالا ببیند و به او افتخار کند.


وی به سطح خوب و حائز اهمیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان اشاره و اظهار کرد:  این واحد دانشگاهی با داشتن  ظرفیت بالا در زمینه آموزش، بستر مناسبی برای رشد جامعه را دارد.


این استاد دانشگاه با برشمردن صفات معلمی ادامه داد: وظیفه‌شناس بودن، وقت‌شناس بودن و اخلاق‌مداری از اصول و ویژگی‌های یک معلم به‌شمار می‌آید.


کرمی با تشکر از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و تشویق جوانان به یادگیری علم و معرفت به سخنان خود پایان داد.


به گزارش آنا، به‌منظور ارج نهادن به خدمات رؤسای قبلی واحد لاهیجان در این مراسم از تمام رؤسای قبلی دعوت شده بود که رضا رشیدی سومین رئیس واحد در سخنرانی کوتاهی از پیشرفت‌های واحد در طول سال‌های متمادی یاد و از مسئولان واحد به‌دلیل برگزاری این مراسم قدردانی و تشکر کرد.


از دیگر برنامه‌های این مراسم، اجرای گروه سرود دبستان دخترانه سما و اهدای جوایز و لوح یادبود به پیشکسوتان و استادان بازنشسته نمونه بود.


اعظم‌السادات نوربخش رشته کامپیوتر، مهدی فلاح کاظمی رشته برق، شفق رضانیا رشته عمران، اکرم تهرانی‌فرد رشته بیولوژی دریا، فاطمه طالقانی رشته ریاضی، علی مقیمی کندلوس رشته زمین شناسی، فاضل محمدی رشته مدیریت، صادق یوسف‌نژاد رشته حسابداری، عاطفه لرکجوری رشته فقه، مبانی و حقوق، مهسا دلشاد رشته معماری، سید یوسف ترابیان رشته جنگلداری، سیدمصطفی صادقی رشته زراعت و سیاوش خداپرست رشته تربیت‌بدنی به‌عنوان استادان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان مورد قدردانی و تشویق قرار گرفتند.


انتهای پیام/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته