دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1398 - 08:10
دهدار درگاهی به آنا خبر داد:

معرفی بیش از 95 درصد جاذبه‌های گیلان در اطلس گردشگری

نویسنده كتاب اطلس جاذبه‌های طبيعی گيلان گفت: هدف از تألیف این کتاب معرفی تمام اماکن و جاذبه‌های گردشگری استان گیلان بود.
کد خبر : 377166
ادرس-دقیق-قلعه-رودخان.jpg

محمد دهدار درگاهی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا، درباره كتاب اطلس جاذبه‌های طبيعی گيلان اظهار کرد: جاذبه‌های طبیعی بسیار شاخص و ارزشمندی در استان گیلان مانند آبشارها، غارها، دره‌ها، چشمه‌ها، دریاچه‌ها، درختان قدیمی، گونه‌های جانوری و سنگ‌های خاص که در دل طبیعت هستند، وجود دارد.


وی با بیان اینکه دارای مدرک دکتری محیط‌ زیست بوده و حدود 20 سال عضو هیئت‌ علمی دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان است، افزود: به‌دلیل رشته تحصیلی، علاقه و حضوری که در طبیعت داشتم در طول دو دهه به‌اتفاق همکارم نيما فريد مجتهدی در حال تحقیق، بررسی و جمع‌آوری اطلاعات این مجموعه بودیم که در حین جمع‌آوری اطلاعات به این نتیجه رسیدم این داده‌ها را در یک جلد کتاب جمع‌آوری و در اختیار عموم قرار دهیم.


عضو هیئت‌ علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان افزود: در طول 4 سال با بازدیدهای میدانی که داشتیم اطلاعات را جمع‌آوری، نقشه سوژه‌ها را تهیه و مستند کردیم تا به‌عنوان یک اطلس منتشر شود که خوشبختانه با استقبال حوزه هنری استان گیلان این اطلس گردشگری به زیر چاپ رفت.


دهدار درگاهی یادآور شد: اطلس گردشگری گیلان سال گذشته به چاپ رسید و چون با افزایش قیمت کاغذ مواجه شدیم، طراحی و چاپ جلد آن حدود یک سال زمان برد.


وی با بیان هدف خود از این کار خاطرنشان کرد: هدف ما این بود که در حوزه گردشگری تمام مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان گیلان را معرفی کنیم تا از تمرکز گردشگران در یک نقطه خاص جلوگیری شود و جاذبه‌های طبیعی گردشگری گیلان به‌صورت علمی و مستند به مردم و علاقه‌مندان معرفی شود.


عضو هیئت‌ علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان یادآور شد: قبل از تألیف این کتاب، سه جلد کتاب در زمینهٔ گردشگری استان نوشته بودیم که یکی از این کتاب‌ها کتاب سال استان گیلان شده بود، وقتی‌ که حوزه هنری آن آثار را دید پیشنهاد داد تا با جمع‌آوری عکس‌هایی که از مراکز گردشگری گیلان تهیه‌ کرده بودیم مجدداً به‌صورت جامع‌تر و نفیس تجدید چاپ شود.


دهدار افزود: این اطلس به‌دلیل قیمت بالای کاغذ در تیراژ حدود هزار جلد چاپ و منتشر شده و بالغ‌ بر 95 درصد از جاذبه‌های گردشگری استان گیلان با تمام اطلاعات مرتبط به آن جاذبه‌ها جمع‌آوری و چاپ‌شده و لازم می‌دانم از حوزه هنری استان گیلان که در این مسیر یاریگر ما بود، تشکر و قدردانی کنم.


به گزارش آنا، روز گذشته در مراسمی، كتاب اطلس جاذبه‌های طبيعی گيلان نوشته محمد دهدار درگاهی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در سازمان برنامه و بودجه استان گیلان رونمایی شد.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته