دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1398 - 19:08

مسابقات نالج کاپ - چالش جاذبه در دانشگاه آزاد دامغان برگزار شد

دومین دوره مسابقات نالج کاپ - چالش جاذبه، «نجات تخم‌مرغ» به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان برگزار شد.
کد خبر : 379003
636234553028161467.jpg

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در دامغان درباره دومین دوره مسابقات نالج کاپ - چالش جاذبه، «نجات تخم‌مرغ» اظهار کرد: اقبال به مسابقات علمی در سطح دانشگاه و شهرستان دامغان به اندازه‌ای است که ما را به برگزاری سالانه این سری از مسابقات ترغیب می‌کند.


سیدرحیم کیاحسینی افزود: در این دوره بیش از 100 نفر در قالب 45 گروه از دانشجویان و دانش‌آموزان دامغانی در محوطه ساختمان دانشکده داروسازی  دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان به رقابت پرداختند که با قضاوت گروه داوران، سه گروه حائز رتبه‌های نخست تا سوم شدند.


وی با قدردانی از گروه‌های حاضر در این مسابقات، حمایت‌های سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان و حوزه معاونت علمی، تأکید کرد: نالج کاپ عرصه نوآوری، استعداد و لیاقت جوان است و این مجموعه از مسابقات با توجه به ابراز علاقه دانشجویان و دانش‌آموزان ادامه خواهد داشت و تلاش خواهیم کرد مسابقات را با جذابیت بیشتر در دوره‌های بعدی اجرا کنیم.


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با بیان همت جمعی 21 نفر از دانش‌آموزان هنرستان فنی و حرفه‌ای رهپویان دانش سمای دامغان در قالب هفت گروه فعال با موفقیت بیش از 60درصد در این دوره از مسابقات، تصریح کرد: باید از رهگذر مسابقات تفننی و ایده‌سنجی علمی در گروه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی، فضایی را مهیا کنیم تا باورهای علمی و عملیاتی را رصد کرده و به رشد و باروری دانش‌محور در جامعه هدف دست یابیم.


حامد سهیلی رئیس گروه داوران مسابقات نالج کاپ - چالش جاذبه، «نجات تخم‌مرغ» نیز به خبرنگار آنا درباره ملاک‌های ارزیابی داوران  گفت: سالم رسیدن تخم‌مرغ و خارج شدن از سازه پس از برخورد با زمین بدون دخالت انسان، خلاقیت، نوآوری و زیبایی سازه و نیز تعادل سازه طراحی‌شده، مدت زمان سقوط و وزن کمتر سازه از ملاک‌های ارزیابی داوران در این مسابقه بود.


به گزارش آنا، گروه نخست با حضور علیرضا شفیعی و محسن بابامیر 95 امتیاز از 100 امتیاز مسابقه را کسب کردند و حائز رتبه نخست شدند. محمدرضا خراشی، مشیر صادقی و سیدمحمدجواد راستبود در قالب گروه پرواز از هنرستان فنی و حرفه‌ای رهپویان دانش سمای دامغان با 88 امتیاز، دوم و گروه اندیشه با ترکیب بهنام لطفی و مهرشاد غلامی از هنرستان مذکور با 85 امتیاز سوم شدند و جوایز نقدی این دوره را کسب کردند.


انتهای پیام/4122/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته