دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1394 - 14:26
31 اردیبهشت؛

چهارمین دوره مسابقات چالش گرانش با عنوان «نجات تخم مرغ» در واحد یزد برگزار می‌شود

چهارمین دوره مسابقات چالش گرانش با عنوان " نجات تخم مرغ " پنج شنبه 31 اردیبهشت 94 به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی یزد در این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود.
کد خبر : 18797

دکتر محمدرضا احمد زاده مسئول برگزاری این دوره از مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگار آنا اظهار کرد: این مسابقات در سطح پیشرفته و در سه بخش دانشجویی، دانش آموزی و کارکنان دانشگاه در قالب تیم های دو یا سه نفره ساعت 10 صبح در محوطه ساختمان دکتر سلطانی این دانشگاه برگزار می شود.


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یزد افزود: این مسابقه که همه ساله در دانشگاه های مختلف برگزار می شود در اصل برای به کارگیری خلاقیت های مختلف است. در واقع این قضیه از جایی مطرح شد که ناسا برای پرتاپ ماهواره به سطح اجرام آسمانی از جمله سیارات و همچنین رساندن امکانات و وسایل لازم به فضانوردان ساکن در فضا تصمیم به انجام آزمایشاتی در این مورد گرفت که بتواند اجسام شکننده را به گونه ای از فاصله ی مشخص رها کند که تا جای ممکن به شی مورد نظر آسیبی نرسد.


احمدزاده افزود: تیم‌های شرکت کننده باید سازه‌ای را طراحی کنند که از نگهداری تخم مرغ مقابل شکسته شدن حفاظت کند و این سازه از محیط اطراف باید ایزوله باشد.


وی اضافه کرد: بعد از طراحی سازه‌ها توسط تیم‌های شرکت کننده، سازه‌های طراحی شده از فاصله 15 متری رها می‌شود و سازه هر تیمی که بتواند کمترین زمان سقوط را سپری کند امتیاز بیشتری نسبت به سایر تیم ها کسب می کند.


این عضو هیات علمی دانشگاه تصریح کرد: در این مسابقه زیبایی سازه‌ها، مقاومت سازه‌ها، خلاقیت در طراحی سازه‌ها و دقت در رهاسازی سازه‌ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.


احمدزاده با بیان اینکه حضور برای دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه در این مسابقات مانعی ندارد، افزود : هدف از برگزاری این مسابقه تقویت روحیه فعالیت‌های گروهی و خلاقیت ذهنی دانشجویان است.


مسئول چهارمین دوره مسابقات نجات تخم مرغ با اشاره به استقبال دانشجویان از روند برگزاری این مسابقات در سال های گذشته گفت: در مجموع 5 تیم در مسابقات چالش گرانش با عنوان "نجات تخم مرغ " برگزیده می‌شوند که به تیم‌های برگزیده لوح تقدیر و هدایای اهدا خواهد شد .


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته