دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1398 - 07:42
کارشناس حوزه فرهنگی:

نمای شهر تهران هیچ رنگ و بویی از استقبال ماه رمضان ندارد

کارشناس و فعال حوزه فرهنگی گفت: متأسفانه در پایتخت کشور اسلامی هیچ نماد و تبلیغاتی در خصوص استقبال از ماه مبارک رمضان مشاهده نمی‌شود.
کد خبر : 379002
636926785400919419_md.jpg

محمد حسین‌زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: معمولاً بسیاری از کشورهای مسلمان حتی کشورهایی که دین اسلام دین رسمی آن کشور نیست احترام زیادی برای ماه مبارک رمضان قائل هستند و بسیاری از فعالیت‌هایی که با این ماه منافات دارد در این کشورها کمرنگ می‌شود.


وی گفت: در بسیاری از کشورها به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان تبلیغات شهری و رسانه‌ای پررنگ می‌شود و بیلبوردهای شهری به چنین رویدادی واکنش نشان می‌دهند ولی متأسفانه چند سالی است که چنین فعالیتی را در کلان‌شهر تهران به عنوان پایتخت ایران اسلامی شاهد نیستیم.


این کارشناس و فعال حوزه فرهنگی با بیان اینکه متأسفانه در تهران هیچ نماد و تبلیغاتی در خصوص استقبال از ماه مبارک رمضان مشاهده نمی‌کنیم، افزود: با آغاز ماه مبارک رمضان روح تازه‌ای به کالبد جامعه دمیده می‌شود و اثر روانی خوبی دارد که افطاری دادن، پررنگ شدن مناسبت‌های دینی، قرائت قرآن و کاهش بزهکاری از آثار پربرکت این ماه است؛ پس چرا نباید حلول این ماه و آغاز آن در جامعه شهری نمود پیدا کند؟


حسین‌زاده افزود: این امر بر عهده مدیریت شهری است که با نصب تبلیغات شهری و بنرهای تبلیغاتی شهر را آذین کرده و رنگ و بوی شهر را رمضانی کند.


وی اظهار کرد: چرا شهرداری تهران که به هر مناسبت کوچک و بزرگی واکنش نشان می‌دهد و با تبلیغات شهری به موضوعات مختلف ورود می‌کند نباید در این خصوص تمهیداتی بیندیشد.


این کارشناس حوزه فرهنگ ادامه داد: البته روز گذشته برخی اعضای شورای شهر تهران هم به این موضوع واکنش نشان دادند و از شهرداری بابت این موضوع گلایه داشتند.


انتهای پیام/4076/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته