دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1398 - 01:38
بروجردی در گفتگو با آنا:

خلاف خواست آمریکا با بسیاری از کشورهای اروپایی مبادله داریم

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: خلاف خواست آمریکایی‌ها، ایران اکنون با بسیاری از کشورهای اروپایی مبادلات اقتصادی دارد.
کد خبر : 378757
357876.jpg

علاءالدین بروجردی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به تحریم‌های جدید از طرف رئیس‌جمهور آمریکا اظهار کرد: آمریکایی‌ها در تحریم‌های قبلی خود حاصلی نبردند که تحریم جدید برای آنان سودی داشته باشد و تنها این رفتارها انزوای کامل آنان را رقم می‌زند.


وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها با تحریم‌های آمریکایی مخالفند، تصریح کرد: شرایط جمهوری اسلامی ایران دیگر به قبل باز نمی‌گردد؛ ما خلاف خواست آمریکایی‌ها اکنون با بسیاری از کشورهای اروپایی مبادلات داریم.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روح تحریم‌های آمریکایی متفاوت از تحریم‌های سازمان ملل است، گفت: در تحریم‌های شورای امنیت هیچ کشور حق مراوده با ایران را نداشت و حتی چین و روسیه هم نمی‌توانستند با ما کار کنند، اما تحریم‌های آمریکا مخالفان زیادی میان کشورهایی مانند چین، روسیه و غیره  دارد.


علاءالدین بروجردی در پاسخ به این سؤال که آیا ایران به تعهدات برجامی خود ادامه می‌دهد، اظهار کرد: خروج جمهوری اسلامی ایران از برجام برنامه‌ای است که شورای عالی امنیت ملی در مورد آن تصمیم می‌گیرد.


به گزارش آنا، رئیس‌جمهور آمریکا دستور داده معافیت از تحریم سه سایت هسته‌ای فردو، بوشهر و اراک در ارتباط با ادامه فعالیت‌های تحقیقاتی به مدت کوتاه‌تر از معافیت قبلی تمدید شود. با وجود این، واشنگتن معافیت تحریم ایران از ارائه مواد هسته‌ای مازاد را تمدید نکرده است.


«کریستوفر فورد»، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که معافیت از تحریم سایت‌های فوردو، اراک و بوشهر در امور تحقیقاتی به جای ۱۸۰ روز، ۹۰ روز تمدید می‌شود.


انتهای پیام/4034/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته