دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1398 - 08:15
نوبندگانی در گفتگو با‌ آنا:

آمریکایی‌ها مذاکره را برای تسلیم شدن ایران می‌خواهند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی‌ها مذاکره را برای تسلیم شدن می‌خواهند و به هیچ تعهد بین‌المللی پایبند نیستند.
کد خبر : 377984
434070_2444692560_705_470.jpg

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره اقدامات خصمانه آمریکا علیه ملت ایران اظهار کرد: آمریکایی‌ها در موضوع برجام از همان ابتدا به بهانه‌های گوناگون تحریم‌های ظالمانه را به ملت  ایران اعمال می‌کردند، تحریم سپاه هم موضوع جدیدی نیست؛ چرا که تمام فرماندهان سپاه تک‌تک به اسم در فهرست تحریم آمریکا بودند و قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)، بانک‌ها، شرکت‌ها و حتی هواپیماهایی هم که پاسداران را جابه‌جا می‌کردند همه تحریم بودند و این موضوع جدیدی نیست.


عضو کمیسیون  امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه متأسفانه آمریکایی‌ها همواره راه خودشان را رفتند، تصریح کرد: ترامپ هم رسماً از برجام خارج شد و اروپایی‌ها هم هیچ واکنش مثبتی نداشتند.


وی اضافه کرد: نگاه خوشبینانه به رفتار اروپایی‌ها این است که از آمریکا می‌ترسند و اگر بخواهیم بدبینانه به موضوع نگاه کنیم چنین می‌شود که یک تقسیم‌کاری میان آمریکا و اروپا بود تا ایران را در وضعیت تعلیق نگه‌ دارند که نه غنی‌سازی را افزایش دهد و در عین حال تحریم‌های ظالمانه هم رفع نشود.


برای مقابله با اقدام‌های خصمانه آمریکا آماده بودیم


نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه آمریکایی‌ها درپی این تحرکات افراطی موضوع تحریم نفتی ایران را مطرح کردند، گفت: اجزای حاکمیت جمهوری اسلامی از ابتدا نیز بر این باور بودند که ترامپ اقدام‌های خصمانه خود علیه ملت ایران را تشدید می‌کند و مثل روز روشن بود معافیتی را هم که برای هشت کشور لحاظ کرده بود برمی‌دارند، بنابراین برای مقابله با این اقدام‌ها آماده بودیم.


جمالی‌نوبندگانی اضافه کرد: مسئولان کشور در چند ماه گذشته اقدام‌های دیپلماتیک، سیاسی و اقتصادی را با همسایگان تشدید و به کشورهای عراق، سوریه، ترکیه، افغانستان، پاکستان، روسیه و دیگر کشورهای همسو سفر کردند و رئیس مجلس هم همراه مسئولان اقتصادی دیدارهایی را با مقام‌های چینی داشت و رایزنی‌ها صورت گرفت.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رؤسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه و انرژی مجلس هم دیدارهایی در این زمینه داشتند و پیش‌بینی‌ها در این باره انجام شد، خاطرنشان کرد: ممکن است مقداری کاهش در صادرات نفت داشته باشیم، اما رقم پیشنهادی هر بشکه را به‌صورت واقع‌بینانه‌ای دیدیم و بودجه را هم انقباضی بستیم و مطمئنیم از این کانال هم عبور می‌کنیم.


آمریکایی‌ها به هیچ تعهد بین‌المللی پایبند نیستند


عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها در این چندساله نشان دادند مذاکره را فقط برای تسلیم شدن می‌خواهند و به هیچ تعهدی نه فقط در رابطه با ایران، بلکه در بسیاری از معاهدات بین‌المللی پایبند نیستند و حرف‌هایشان جز مشتی شعار بی‌عمل چیزی نیست و تنها می‌خواهند ما را از اهدافمان دور کنند.


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: زمانی‌ که آمریکایی‌ها به زبان زور با ملت ایران صحبت کردند، به سمت غنی‌سازی 20 درصد رفتیم که ابتدا باورشان نشد و گمان کردند بلوف سیاسی است، ولی وقتی موفقیت‌های ما را دیدند دست به ترور دست‌اندرکاران و دانشمندان هسته‌ای زدند.


خویشتنداری مقابل آمریکا راه به جایی نمی‌برد


وی با گرامیداشت یاد شهید مجید شهریاری که در امر غنی‌سازی 20 درصد نقش مؤثری داشت، تأکید کرد: اکنون نیز رفتارهای دولتمردان آمریکایی به جایی رسیده که به این نتیجه برسیم مذاکرات و خویشتن‌داری مقابل آنان راه به جایی نمی‌برد. 


نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمام دنیا شاهد خویشتن‌داری و عمل به تعهد نظام جمهوری اسلامی ایران بود و بر آن مهر تأیید زد، اکنون دیگر موقع آن رسیده که روی موضوع NPT که داوطلبانه آن را انجام دادیم بحث مجدد کنیم و به‌طور کلی اقداماتی که انجام دادیم تا 1+5 را پای میز مذاکره آوردیم ثمربخش‌تر از مذاکره است.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته