دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1398 - 09:55
با حضور دانشگاهیان؛

30 سال خدمت استاد پیشكسوت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تجلیل شد

آیین نکوداشت 30 سال خدمت ارزنده استاد پیشكسوت دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با حضور مسئولان و دانشگاهیان برگزار شد.
کد خبر : 378742
00w_7.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، آیین نکوداشت 30 سال خدمت ارزنده محسن مدیرشانه‌چی عصر روز گذشته با حضور جمعی مسئولان و دانشگاهیان  در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد.


شانه‌چی استاد برجسته علوم سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و پژوهشگر برتر ملی است كه سابقه 30 سال تدریس در دانشگاه‌های مختلف كشور به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد را در کارنامه دارد.


در این مراسم كه به همت دانشكده حقوق، علوم سیاسی و زبان‌های خارجه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با مشاركت دانشگاه فردوسی، معاونت فرهنگی شهرداری مشهد و انجمن مفاخر كشور برگزار شد با لوح سپاس و هدایایی به رسم یادبود از شانه‌چی تجلیل شد.


رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی و زبان‌های خارجه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در این مراسم با تأكید بر اینكه هر نظامی‌ به علم و دانش احترام گذاشته به پیشرفت دست‌ یافته است به آموزه‌‌های دینی در این‌باره اشاره كرد.


مجتبی زاهدیان گفت‌: بسیاری از دانشجویان دوره‌ تحصیلات تکمیلی ابراز کرد‌ه‌‌اند که به لحاظ سیاسی هم‌سو با مواضع شانه‌‌چی نیستند؛ اما به علت حضور این استاد متواضع و توانمند در دانشگاه مشهد، زیر نظر او علم‌اندوزی می‌‌کنند.


وی با بیان اینکه مدیرشانه‌‌چی چهره ملی است، بی‌بهره‌بودن دانشگاه از این استاد علوم سیاسی را بعد از بازنشستگی خسران دانشگاه و دانشجویان دانست و تأكید كرد:  تلاش داریم از وجود این استاد بعد از این دوره بهره ببریم.


علی‌اکبر امینی استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی‌ تهران هم در این مراسم گفت: این استاد توانسته است جایگاهی انکارنشدنی در مدارج علمی‌ به دست بیاورد. به نظرم مدیرشانه‌‌چی یک حقیقت‌پژوه، مستقل در رأی و پایبند به اصلاح است.


ابراهیم متقی استاد‌ علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی‌ تهران دیگر سخنران این مراسم بود كه از بازنشستگی استادانی که در اوج پختگی بازنشسته می‌‌شوند، انتقاد کرد و گفت: ‌مطمئنم اگر استاد شانه‌چی در مرکز بود همه استاد‌ها او را روی چشم می‌‌گذاشتند. باید از کسی که می‌‌تواند نقشی ارتقا‌دهنده داشته باشد حفاظت کنیم.


دانشیار گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران هم در ادامه از تلاش‌‌های ماندگار مدیرشانه‌‌چی برای حاضران در جلسه سخن گفت و اظهار کرد: مدیرشانه‌‌چی با وجود همه مشغله‌هایش، ارتباطش را با مرکز قطع نکرد و همواره سعی می‌‌کرد در جریان علم و به‌روز باشد.


مجتبی مقصودی افزود: فعالیت‌‌های او موجب شد انجمن علوم سیاسی ایران راه‌اندازی شود و امروز می‌‌توان ادعا کرد این انجمن از همه دپارتمان‌‌های سراسر ایران فراتر رفته ‌است.


محسن مدیرشانه‌چی در پایان این مراسم با قدردانی از دانشگاهیان گفت: کاری برای جامعه‌‌ام نکرده‌‌ام و اگر کتابی نوشته‌‌ام که موفق شده از بازخورد مباحثه با همکاران و دانشجویان بوده است.


وی با بیان اینكه همیشه خود را دانشجو می‌‌دانم، تأكید كرد: همین درس‌‌های اولیه علوم سیاسی را که در کلاس گفته ‌می‌‌شود، نتوانستیم در جامعه پیاده کنیم و نتوانستیم این دروس را به‌گونه‌‌ای تبیین کنیم که در جامعه اثرگذار باشد.


استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اظهار کرد: بر خلاف گفته معلم اول ارسطو و معلم دوم فارابی که سیاست را بالاترین علم می‌‌دانند، من معتقدم هر علمی‌ برای خودش جایگاهی دارد و اگر این‌طور نبود اصلاً به وجود نمی‌‌آمد.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته