دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1398 - 04:38
دلخوش در گفتگو با آنا:

مشابه صنایع دستی ایران در هیچ کشوری دیده نمی‌شود

کارشناس مسئول توسعه و ترویج صنایع دستی استان خراسان جنوبی گفت: یکی از ویژگی‌های صنایع دستی ایران خاص بودن آ‌ن است که مشابه آن در هیچ جای دنیا دیده نمی‌شود.
کد خبر : 378655

محمود دلخوش در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره اثرگذاری تحریم‌ها بر روی صادرات صنایع دستی اظهار کرد: گرانی ارز بازار صنایع دستی را دچار مشکل کرده به طوری که تحریم‌ها تأثیر بسیاری داشته است.


وی افزود: یکی از ویژگی‌های صنایع دستی کشور خاص بودن آ‌ن است که مشابه آن در هیچ جای دنیا دیده نمی‌شود. همچنین قیمت پایین آن هم بیشتر برای ورود در حوزه صادرات ترغیب کننده است.


کارشناس مسئول توسعه و ترویج صنایع دستی استان خراسان جنوبی گفت: برند، بسته‌بندی، کیفیت و استانداردسازی، تولیدات صنایع دستی را دچار چالش کرده است.


وی افزود: یکی از نقاط ضعف صادرات صنایع دستی به‌روز نبودن عمده تولیدات کالاهای صنایع دستی است که با سلیقه بازار همسو پیش نمی‌رود.


دلخوش ادامه داد: نبود قیمت واحد نیز این کالاها را دچار چالش کرده است. محصولات با قیمت متفاوت وارد بازار می‌شوند و عدم شناخت صنعتگران از بازار هدف و کشورهای مقصد آن را دچار مشکل کرده است.


انتهای پیام/4122/4046/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته