نبود بازاریابی مناسب باعث مغفول ماندن صنایع دستی ایران شده است
رضا جعفری در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره اثر تحریمها در صادرات صنایع دستی ایران اظهار کرد: تولید در ایران وجود دارد، زیرا ظرفیتهای داخلی کشور وابسته به خارج از کشور نیست مشکل تولید نداریم، اما برای صادرات این تحریمها اثر داشته است و البته راهکاری هم برای آن در نظر گرفتیم که این تحریمها را دور بزنیم.
وی افزود: تأثیر تحریمها به حدی نیست که کار را فلج کند و میتوان صنایع دستی را از طریق همان واسطهها صادر کرد که آن هم هزینهبر است.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی صنایع دستی واحد ولنجک گفت: نتوانستیم صنایع دستی را به کشورهای همسایه خوب بشناسانیم و معرفی کنیم در حوزه بازاریابی صنایع دستی خوب عمل نکردیم که این باعث مغفول ماندن این هنر میشود.
وی درباره بستهبندیهای صنایع دستی افزود: متأسفانه بسیاری از بستهبندیها از قبل است و بهروز نیست و آن کیفیت و زیبایی را ندارد.
جعفری با بیان اینکه بر روی کیفیت بستهبندی کار نکردیم عنوان کرد: زعفران محصول کشور ماست، اما بستهبندی آن به نام کشور دیگری صادر میشود.بنابراین ما در حوزه بازاریابی و معرفی خوب کار نکردیم.
انتهای پیام/4046/ن
انتهای پیام/