دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1398 - 00:43
آذری در گفتگو با آنا:

بسته‌بندی و کیفیت، شرط اول صادرات صنایع دستی است

رئیس انجمن حفاظت از میراث فرهنگی، طبیعی و آثار تاریخی ایرانیان گفت: بسته‌بندی و کیفیت، شرط اول صادرات صنایع دستی است.
کد خبر : 377824
1524311902_صنایع-دستی-اصفهان.jpg

ابراهیم آذری در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث فرهنگی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره اثرگذاری تحریم‌ها بر روی صادرات صنایع دستی اظهار کرد: تحریم‌ها هیچ ارتباطی به صادرات صنایع دستی ندارند.


وی افزود: با توجه به حجم توریست‌هایی که در شهر اصفهان شاهدش بودم و خریدهایی که داشتند متوجه شدم تحریم هیچ دخلی در خرید و  حتی فروش صنایع دستی ندارد.


رئیس انجمن حفاظت از میراث فرهنگی، طبیعی و آثار تاریخی ایرانیان ادامه داد: یکی از نقاط ضعف صادرات صنایع دستی ایران حمایت نکردن دولت از این هنر است.


وی با بیان اینکه اگر دولت حمایت داشته باشد همه مسائل خودبه‌خود حل خواهد شد، گفت: ما با برپایی بنیاد شناخت و ارزشیابی صنایع دستی آثار هنر و تاریخی سعی کردیم که با سه شرط شناخت، ارزیابی و شناسنامه دار کردن صنایع دستی از این هنر حمایت کنیم.


عضو بنیاد شناخت و ارزشیابی صنایع دستی آثار هنر و تاریخی افزود: این بنیاد از سال 90 با حمایت ذاکر استاندار وقت و عضویت 50 نفری کار خود را آغاز کرد اما تاکنون حمایت نشده است.


وی با بیان اینکه بسته‌بندی و کیفیت شرط اول صادرات صنایع دستی است عنوان کرد: کیفیت باید استاندارد داشته باشد ضمن اینکه همان بسته بندی باعث استقبال می شود چنانچه به عنوان مثال کسی از اسپانیا زعفرانی با یک بسته بندی شیکی آورده بود و زعفرانی که محصول کشور ما بود بدون زیبایی در بسته بندی جلب توجه نمی کرد با این تفاوت که محصول کشور ما تولیدی مرغوبی دارد و آن محصول در آن کشور معلوم نبود.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته