دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1398 - 15:02
رحمتی در گفتگو با آنا:

عمده پورتفوی سازمان کوثر بورسی می‌شود/جزئیات عرضه‌های اولیه بهاری

قائم‌مقام سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به اینکه نزدیک به90 درصد پورتفوی سازمان، بورسی می‌شود، گفت: این امر با هدف ارتقای شفافیت و انتفاع عمومی صورت می‌پذیرد.
کد خبر : 378591
IMG_20180113_173222.jpg

مالک رحمتی در گفتگو با خبرنگار حوزه بورس گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به آخرین وضعیت شرکت‌های جدید سازمان اقتصادی کوثر به بازار سرمایه، گفت: تلاش می‌شود که نهایت حمایت و انتفاع را عموم مردم از فعالیت‌های این مجموعه انقلابی ببرند.


وی با بیان اینکه سال گذشته برنامه‌ ما پذیرش پنج شرکت در فرابورس بود که دو شرکت مرغ ماهان و نیروگاه زاگرس پذیرش و عرضه اولیه  شد، اظهار کرد: طی اردیبهشت‌ 98 نیز شرکت شریف‌آباد و سپس شرکت‌های اشراف و پنبه‌دانه‌های روغنی خراسان و در نهایت گروه کشاورزی به جمع شرکت‌های فرابورسی خواهند پیوست.


وی ادامه داد: همچنین شرکت‌های معدنی نیز در حال آماده‌سازی برای ورود به بازار سرمایه هستند که در صورت تحقق، حدود 90 درصد پورتفوی سازمان اقتصادی کوثر وارد بازار سرمایه می‌شود.


این مقام مسئول از نگاه راهبردی سازمان اقتصادی کوثر به بازار سرمایه سخن گفت و افزود: بر اساس همین تفکر بالای 80 تا 90 درصد پورتفوی این مجموعه در حال ورود به بازار سرمایه است‌ تا به تبع آن شفافیت افزایش یابد.


بر اساس نگاه راهبردی و بلندمدت مجموعه کوثر به بازار سرمایه، قدر مسلم سهام‌گردانی حرفه‌ای می‌بایست اتفاق بیفتد. شرکت سرمایه‌گذاری آوانوین این کار را به شکل حرفه‌ای انجام خواهد داد و سبدگردانی که به تعبیری مجوز اولیه خود را از سازمان بورس گرفته این کار را انجام خواهد داد؛ اما در حال حاضر هر سهمی که در بازار عرضه شده از بازار گردانی برخوردار است.


رحمتی تصریح کرد: با توجه به خبرهای خوب در مجمع اخیر سالانه شرکت ماهان این رویکرد وجود دارد که در سال رونق تولید ملی کار با مردم توسعه یابد. آسان‌ترین روش کار با مردم در بازار سرمایه رقم می‌خورد. لذا حتماً و یقیناً در سازمان اقتصادی کوثر تلاش می‌شود که نهایت حمایت و انتفاع را عموم مردم از فعالیت‌های این مجموعه انقلابی ببرند.


انتهای پیام/4083/ن


انتهای پیام/

برچسب ها: بازار سهام
ارسال نظر
هلدینگ شایسته