دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1398 - 11:21
رئیس دانشگاه آزاد ممسنی:

استادان از عناصر اصلی آموزش هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی گفت: استاد از عناصر اصلی آموزش است به‌طوری که با رفتار مناسب و اخلاق حسنه می‌تواند الگویی شایسته برای دانشجویان باشد.
کد خبر : 378479
IMG_9591.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ممسنی، شب گذشته مراسم بزرگداشت روز معلم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی با حضور حجت‌الاسلام محمد یعقوبی امام‌جمعه شهرستان ممسنی، مسعود گودرزی نماینده شهرستان‌های ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی و استادان و مدعوین برگزار شد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی در این مراسم بر ضرورت و اهمیت نقش استاد در امر آموزش تأکید کرد و گفت: استاد از عناصر اصلی آموزشی کشور است.


سیروس حداد‌نیا با تأکید بر نقش استادان در دانشگاه‌ها افزود: استادان می‌توانند با رفتار مناسب و اخلاق حسنه، الگویی شایسته برای دانشجویان باشند؛ چه‌بسا که تأثیر رفتار و باورهای استادان بیش از محتوا و متون درسی باشد.


وی ویژگی‌های یک استاد خوب را بیان کرد و گفت:  شناخت لازم و کافی از دانشجویان خود و اشراف داشتن به‌موضوعات درسی، معرفی منابع درسی خوب برای دانشجویان، خبرگی در تدریس و مدیریت کلاس و آموزش چگونه یادگرفتن، آموختن اندیشیدن به دانشجویان ازجمله ویژگی‌های یک استاد خوب است.


در ادامه حجت‌الاسلام محمد یعقوبی امام‌جمعه ممسنی با تشکر از تلاش‌های اسماعیل شمس‌الدینی در چند سال گذشته و تبریک به حدادنیا گفت: امیدوارم که رئیس جدید با تلاش  بیشتر و بهتر بتواند مجموعه را پیش ببرد و در این راه همکاری صمیمانه استادان و همکاران در توسعه این دانشگاه با رئیس ضروری است.


وی افزود: فکر استاد و معلم باید اسلامی و انقلابی باشد و محیط آموزشی دانشگاه نیز باید همین‌طور جلوه کند و اگر غیراز این باشد؛ برای مجموعه ضرر و زیان را به‌دنبال دارد و باید استادان طوری عمل کنند که ضمن پایه‌گذاری مسئله عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها و محیط آموزشی دانشگاه استعدادهای نهفته و خوب را شکوفا کنند.


در ادامه مسعود گودرزی نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی با تبریک به رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی گفت: حداد‌نیا از استادان بافکر و بابرنامه است و قطعاً با برنامه‌های خوبی که خواهند داشت شاهد یک تحول خوب در دانشگاه به‌سمت آنچه در برنامه کلان دانشگاه آزاد اسلامی که مطلوب شما اعضای هیئت‌ علمی و استادان است، می‌رسید.


وی افزود: در دنیای امروز آنچه آسایش و راحتی را برای مردم فراهم می‌کند ناشی از تلاش‌های طاقت‌فرسای استادان دانشگاه‌هاست.


گودرزی تصریح کرد: علم خدمات خیلی زیاد و خوبی به بشریت ارائه داده و در سایه تلاش‌های علمی استادان دانشگاه‌ها گره‌های کوری از مشکلات انسان‌ها باز شده و تمدن امروزی برگرفته از تلاش و پیشرفت علمی استادان و نخبه‌های دانشگاهی بوده است.


وی ابراز امیدواری کرد که با حضور رئیس جدید دانشگاه، شاهد تحول در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی ازجمله توسعه رشته‌ها و پیشرفت همه‌جانبه باشیم.


انتهای پیام/4117/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته